چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نمایشگاه کتاب

حوزه/ مدیرعامل تعاونی ناشران استان قم ، این استان را در جایگاه نخست نشر دینی در کل کشور عنوان و بر لزوم حمایت از ناشران دینی و حوزوی تاکید کرد.

سید محمود حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان قم اظهار داشت: قم به‌عنوان مرکز چاپ و نشر کتب دینی از لحاظ رتبه‌بندی تولید کتاب با ۱۲۰۰ ناشر و بیش از ۲۵۰ مرکز چاپخانه و لیتوگرافی و صحافی دومین استان کشور از این حیث به شمار می رود.

وی همچنین افزود: قم با وجود حوزه‌ علمیه و بارگاه مطهر حضرت معصومه(س) پایگاه تولید فکر و اندیشه است و از این منظر به عنوان اولین شهر تولید نشر دینی کشور فعالیت می‌کند .

مدیر عامل تعاونی ناشران قم ادامه داد: با وجود این جایگاه مهم متاسفانه در سال های اخیر به دلایلی فروش کتاب در این کلانشهر مذهبی تا حدی اُفت داشته که ما با برپایی نمایشگاه های استانی و ارایه تخفیف های مناسب سعی کرده ایم خانواده ها و مردم را به سمت خرید کتاب سوق دهیم.

وی همچنین با اشاره به گرانی مواد اولیه برای تولید کتاب خاطرنشان کرد: البته دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد توان از نشر و چاپ کتاب در قم حمایت کرده اند اما نیاز به حمایت های بیشتری در این راستا وجود دارد ، ضمن آن که در همین قم ما امکان برگزاری نمایشگاه بزرگ و بین المللی کتب جهان اسلام را داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha