شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مبلغان

حجت الاسلام میرجلیلی تعداد مساجد فعال استان یزد را دو هزار و ۲۰۰ مسجد اعلام کرد و گفت: تنها هزار و ۴۰۰ روحانی در استان یزد فعالیت دارند که سرانه این استان برای هر ۸۰۰ نفر جمعیت یک روحانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام محمد حسین میرجلیلی، مسئول ساماندهی امور مبلغین و ائمه جماعات استان یزد در خصوص وضعیت حضور روحانیون در شهرستان های استان اظهار کرد: سرانه تعداد روحانی در سه شهرستان خاتم، بافق و بهاباد کم است در حالی که شهرستان های یزد، اردکان و میبد از وضعیت خوبی برخوردارند.

حجت الاسلام میرجلیلی تعداد مساجد فعال استان یزد را دو هزار و 200 مسجد اعلام  کرد و افزود: تنها هزار و 400 روحانی در استان یزد فعالیت دارند که سرانه این استان برای هر 800 نفر جمعیت یک روحانی است.

وی تصریح کرد: باید ورودی طلاب به حوزه های علمیه افزایش یابد و خانواده ها فرزندان خود را در این زمینه ترغیب کنند.

مسئول ساماندهی امور مبلغین و ائمه جماعات استان یزد، افزایش تعداد روحانیون در کشور را در رشد فرهنگ دینی و رفع معضلات اجتماعی مؤثر دانست.

حجت الاسلام میرجلیلی تأکید کرد: همانگونه که مردم به پزشک نیاز دارند وجود روحانیون نیز ضرورت دارد زیرا  یکی از مشکلات دینی در جامعه کمبود روحانی در کشور است که باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی شود.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha