پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام غلامی

حوزه/ مهم‌ترين وظیفه حوزه‌هاي علمیه در عصر حاضر شناخت كامل مكتب تشيع و شناخت وظيفه انقلابي، شناخت مخاطب براي انتقال مفاهيم انقلاب و آشنايي با زبان‌هاي زنده دنيا (حداقل دو زبان) براي برقراري ارتباط می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام جواد غلامي،در نشست علمی «حوزه انقلابي و نقش روحانيت در تداوم روحيه انقلابي» که در مدرسه علمیه حضرت جوادالائمه(ع) شهر درّود از توابع شهرستان نیشابور برگزار شد، با بیان اینکه طلبه باید سیاسی باشد، ابراز کرد: امکان ندارد طلبه‌ای ادعا کند که سیاسی نیست، زيرا اين ادعا در واقع نوعی سیاست از سوی دشمنان است.

وی افزود: مسئله وارد نشدن روحانیت به سیاست از سوی دشمنان به منظور خروج این قشر از این عرصه مهم، بوده است.

این فعال فرهنگی با اشاره به فعالیت امام راحل در زمینه تربیت طلبه‌ و روحانیانی که در انقلاب اسلامی مردم را آگاهی می دادند، گفت: روحانيت انقلابي هميشه در صحنه بوده و به عنوان مثال درصد طلبه‌هایی که در جنگ شرکت کردند به نسبت ديگر اقشار مردم چند برابر بوده است.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه نهضت و قيام مردم، تغیر رژیم حاكم، نهادسازی و تشکیل نهاد‌هاي انقلابي و تمدن سازی چند مرحله در انقلاب است، خاطر نشان کرد: مهم‌ترين وظیفه حوزه‌هاي علمیه در عصر حاضر شناخت كامل مكتب تشيع و شناخت وظيفه انقلابي، شناخت مخاطب براي انتقال مفاهيم انقلاب و آشنايي با زبان‌هاي زنده دنيا (حداقل دو زبان) براي برقراري ارتباط می باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha