سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ ما در عصر ویژه‌ای قرار داریم و انتظار اولیای الهی، شهدا، رهبر فرزانه، مراجع و بزرگان از ما بالاست و نیاز بشریت بیش از چیزهایی است که به آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی امشب در همایش تجلیل از بازنشستگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم برگزار شد گفت: این جلسه برگزار شده است تا از خدمات سالیان طولانی شما و همراهی‌هایی که خانواده‌های شما داشته‌اند قدردانی کنیم و معاونان، مدیران و کارگزاران امروز حوزه تکریم و قدردانی نسبت به شما و دوستان عزیز که امروز در خدمت حوزه هستند ابراز کنند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س)، خدیجه و زینب(س) اسوه و الگوی همه بشریت هستند عنوان کرد: این سه بانوی بزرگ وجوهی مشترک دارند و یک وجه مشترک آنان  این است که  در یک شرایط بحرانی، بهترین نقش را در هدایت جامعه ایفا کرده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه حضرت خدیجه کبری(س) در انتقال بشریت از جاهلیت به یک تمدن جدید بشری یار بی‌بدیل پیامبر(ص) بود گفت: حضرت خدیجه(س) در بحرانی‌ترین شرایط بعثت و پیش از بعثت حقایق را فهمید، در کنار پیامبر(ص) بود و برای اسلام همه وجود خود را هزینه کرد.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) قبل از اینکه پیامبر(ص) مبعوث شوند، متوجه شد که جهان در حال یک تحول عظیم است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه فاطمه(س)، شهیده مظلومه عالم، در یک برهه کاملاً استثنایی نقشی بی‌بدیل ایفا کردند، گفت: مدینه پس از پیامبر(ص) در ظلمتی فرورفته بود و اکثریت مردم اسیر طمع و ترس شده و از نور پیامبر(ص) خارج شده بودند.

وی با اشاره به اینکه در آن دوران دو اقلیت نیز در مدینه بودند تصریح کرد: اولین اقلیت، اقلیت باطلی بودند که با نقشه‌های شیطانی اکثریت را با ترس و باطل در دست خود گرفته بودند و اقلیت دیگری بودند که در این طوفان بلا و فتنه دستشان بسته بود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه به دلایل گوناگون دست امام علی(ع) از اقدام بسته بود گفت: در این شرایط یک نفر قد برافراشت و اگر نبود رسالت امتداد نداشت و موجب شد حق باقی بماند و جامعه متوجه شده و امامت ادامه پیدا کرد.

وی ابراز داشت: حضرت زهرا(س) موجب شدند، میراث پیامبر(ص) امروز به دست ما و شما برسد و این میراث عامل به وجود آمدن انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه شده است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: این سه بانو یکی در آغاز بعثت، یکی دیگر در آغاز دوره امامت و دیگری در عاشورا، در بحرانی که کسی فکر نمی‌کرد از این خاندان چیزی باقی بماند، نقشی بی‌بدیل ایفا کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه گرفتن دست دیگران و هدایت آنها توفیق بزرگی است گفت: شریف‌ترین کارها در عالم هدایت بشریت است.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: سلامت بخشیدن و سرپناه درست کردن برای دیگران خدمت‌های ارزشمندی است، ولی ارزشمندترین خدمت به بشریت این است که انسان‌ها را هدایت کنی که کار پیامبر(ص) و امامان(ع) است و حوزه جایی است که این کار را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: خدمت به ایمان مردم بالاترین خدمت‌ها است و به همین دلیل بالاترین خدمت‌ها خدمتی است که در حوزه انجام می‌پذیرد و هیچ چیزی را نباید با این توفیق معاوضه کنید.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه دوره بازنشستگی دوره‌ای است که انسان باید بر پژمردگی و ناامیدی غالب شود گفت: بشر موجودی فعال است و با کوله‌بار تجربه خدمت بسیاری می‌تواند انجام دهد.

وی ابراز داشت: هرگز نباید پایان یک دوره خدمت را آغاز بازنشستگی دانست، بلکه آغاز یک دوره دیگر و بهره‌دهی جدیدی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه حفظ امید امر مهمی است گفت: بازنشستگی باید دوره‌ای باشد که انسان تجربه خود را جمع کرده و منتقل کند و راه‌های نویی را برای خود بگشاید.

وی بر نقش امید بر سلامتی انسان تأکید کرد و افزود: مهم‌ترین چیزی که می‌تواند نشاط و سلامتی انسان را حفظ کند، امیدواری است و اینکه انسان خود را بیکار نپندارد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه نقش ما به عنوان خادمان شما این است که در حد توانمان قدردان خدمات شما باشیم گفت: بسیار مهم است که در زمان بازنشستگی رابطه عاطفی، معنوی و ارتباط سازمانی محفوظ بماند.

وی بیان کرد: وظیفه معنوی و سازمانی ما است که به‌گونه‌ای این تجربیات را به مجموعه سازمانی برگردانیم، چراکه می‌تواند در وضعیت امروز منابع انسانی ما مهم باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ما در عصر ویژه‌ای قرار داریم و انتظار اولیای الهی و شهدا و رهبر فرزانه و مراجع و بزرگان از ما بالاست و نیاز بشریت بیش از چیزهایی است که به آن می‌پردازیم.

وی تصریح کرد: همت بلند، صبوری، شکیبایی، اراده پولادین، همبستگی، وحدت، تدبیر و حکمت در کار، ضرورت‌های امروز ما است و تجربه شما می‌تواند پشتوانه حرکت‌های جدید حوزه‌های علمیه باشد.

آیت الله اعرافی افزود: امیدواریم این همایش وسیله‌ای برای انتقال تجارب، نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر و عزم قوی‌تر سازمانی شود و بتواند این پیام را به دوستان در حال کار بدهد که باید جدی کار کرده و به‌گونه‌ای عمل کنیم که در سرانجام کار خدا خوشنود و راه به سمت جلو گشوده باشد.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha