پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر مراسم ۳

حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی گفت: در فتنه ۸۸ خواص جامعه خود را به خواب زدند و با سکوت خود سبب این همه اختلاف و ظلم نسبت به حق و حقیقت شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی، در مراسم  فاطمیه مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) شهر همدان، بیان داشت: در آغاز امامت امام علی(ع) پرده نفاق پاره شد و شخصیت واقعی آنهایی که دنبال راحت طلبی بودند، معلوم شد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل نفاق، راحت طلبی و دنیا پرستی است، آنها همه به حقانیت امیر مومنان(ع) اعتقاد داشتند، ولی دنبال دنیا پرستی و رفاه و راحتی بودند و چشم خود را برحقایق بسته بودند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی ادامه داد: در آن زمان خواص جامعه خود را به خواب زدند و با سکوت خود سبب این همه اختلاف و ظلم نسبت به حق و حقیقت شدند.

وی با اشاره به انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب امام انفجار نور بود و یک  انقلاب معمولی نبود که در آن حکومتی با حکومت دیگر تعویض شود، بلکه یک انقلاب حقیقی و معنوی بود که خود مردم با مشارکت و همت این نعمت را به بار نشاندند.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: در زمان فعلی بعضی از خواص همانند طلحه و زبیر در فتنه 88 ساکت ماندند و این سکوت سبب نا امنی و آسیب های فراوانی به نظام و کشور شد. لذا نتیجه می گیریم که همیشه فتنه وجود دارد و باید همه هوشیار باشیم تا جلوی فتنه گران را بگیریم و همانطور که امام خمینی(ره) گفت ملاک حال فعلی افراد است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تبعیت از ولایت گفت: حضرت زهرا(س) نشانه بزرگی از تبعیت از ولایت است و درسی که ما نسبت به این مساله می گیریم این است که در راه ولایت از هیچ کوششی دریغ نکنیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha