جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سناتور افراط‌گرا و لایحه قطع روابط دیپلماتیک استرالیا و واتیکان

حوزه/ سناتور حزب افراط‌گرای راست «وان نیشن» در استرالیا گفته است که قصد دارد لایحه ای برای قطع روابط دیپلماتیک میان استرالیا و واتیکان به پارلمان این کشور ارائه دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از news، حزب افراط‌گرای راست «وان نیشن» در استرالیا لایحه‌ای در خصوص قطع روابط دیپلماتیک استرالیا با واتیکان به پارلمان این کشور ارائه می‌دهد.

برایان برستون سناتور حزب افراط‌گرای «وان نیشن» در استرالیا معتقد است که دولت استرالیا باید روابط دیپلماتیکش را با واتیکان قطع کند. تنش‌ها میان دولت استرالیا و واتیکان زمانی آغاز شد که واتیکان حاضر نشد در ارتباط با مسئله کودک آزاری جنسی توسط کشیشان خاطی با کمیسیون سلطنتی استرالیا همکاری کرده و اسناد مربوط به کشیشان استرالیایی را برای این کمیسیون فراهم سازد.

برایان برستون گفته قصد دارد در پاسخ به این عمل واتیکان یک لایحه خصوصی برای قطع روابط دیپلماتیک با واتیکان به پارلمان استرالیا ارائه دهد.

این سناتور استرالیایی گفت: قربانیان این جرایم فجیع و خانواده‌هایشان مستحق هر گونه تلاشی از سوی نمایندگان انتخابی‌شان هستند و باید به کمیسیون سلطنتی کمک کنیم این کشیشان را به دست دادگاه عدالت بسپارند.

کمیسیون سلطنتی که در سال 2013 توسط دولت استرالیا تاسیس شد، نهادی برای پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مربوط به سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha