جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جماعت رضوی

حوزه / مدير تبلیغات اسلامي آستان قدس رضوي گفت: سالانه افزون بر ۲۵ هزار نمازجماعت در حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، علي اميني گازار در حاشيه برگزاري آزمون مكبران حرم مطهر رضوي، گفت: برگزاری نماز جماعت يكي از  باسابقه‌ترين فعاليت‌هاي فرهنگي و تبليغي در اماكن متبركه رضوي است.

وي تصريح كرد: اقامه نماز جماعت در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوي سابقه ديرينه دارد، يكي از اركان برگزاري نماز جماعت كه باعث شكوه و هماهنگي این نماز می­شود، مكبريني هستند كه در اقامه نماز جماعت همكاري مي­كنند.

اميني با بيان اين مطلب كه ساليانه در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوي افزون بر 25 هزار نوبت اقامه نماز جماعت صورت مي گيرد، افزود: در فصول مختلف سال و مناسبت‌هاي ويژه با توجه به حضور حداكثري زائران، اقامه نماز جماعت متناسب با کثرت زائران تغییر می­کند، به طوري كه در زمستان كه شرايط جوي خاصي حاكم است، به طور معمول13 نماز در نوبت صبح،  24 نماز در نوبت ظهر و عصر و 21 نماز در نوبت مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوي اقامه مي‌شود.

مدير تبلیغات اسلامي آستان قدس رضوي همچنين در ادامه تصريح كرد: در فصول گرم مثل بهار و تابستان كه شرايط جوي مساعد است 18 نماز در نوبت صبح، 25 تا 30 نماز در نوبت ظهر و عصر و بیش از 25 نماز در نوبت مغرب و عشاء در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوي برگزار خواهد شد.

وي درباره آزمون مكبران حرم مطهر رضوي گفت: شايسته است مكبراني كه در برنامه اقامه نماز جماعت حرم مطهر رضوي مشاركت دارند، از كيفيت مطلبوبي برخوردار باشند؛ به همين خاطر براي هماهنگي سطح توانمندي و دانش اين عزيزان، كلاس‌هاي آموزش ارتقای مكبري برگزار شده است.

اميني گازار تصريح كرد كرد: 108 نفر از مكبران پس از شركت در كلاس‌هاي آموزشی در آزمون مرتبط با مسائل شرعی نماز، اموراعتقادی و اخلاقی شركت كردند كه نتيجه آن، كشف نقاط قوت و ضعف اين عزيزان است تا برای رفع نواقص و تقویت نقاط قوت، برنامه‌ريز‌ي‌هاي لازم انجام شود. 

مدير تبلیغات اسلامي آستان قدس رضوي تاكيد كرد: هدف نهایي از برگزاري كلاس‌هاي ارتقای مكبرين، اجراي نيكو و پسنديده مكبران در نمازهاي جماعت حرم مطهر رضوي است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha