پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خانم همتی شیروان

مدیر مدرسه علمیه مکتب الزهراء (س) شیروان با اشاره به آغاز ثبت‌نام در حوزه علمیه استان خراسان شمالی، ظرفیت پذیرش طلبه خواهر در این مدرسه علمیه را ۵۰ نفر اعلام کرد.

شهناز همتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: ثبت‌نام در مدرسه علمیه مکتب الزهراء (س) خواهران شیروان از 15 بهمن آغاز شده و تا 15 فروردین هم ادامه دارد که خواهران علاقمند به تحصیل در حوزه علمیه می‌توانند نام‌نویسی کنند.

وی با اشاره به برخی شرایط اختصاصی خواهران برای ثبت‌نام در حوزه علمیه گفت: قبولی حداقل پایه نهم دوره اول متوسطه با حداکثر سن 18 سال، حداکثر سن با مدرک تحصيلی دیپلم برای خواهران 28 سال تمام، خواهران در صورت تأهل 2 سال به حداکثر سن آنان اضافه خواهد شد.

همتی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون 52 نفر طلبه خواهر شیروانی در پنج ‌پایه تحصیلی در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند، افزود: 14 استاد کار تدریس طلاب خواهران حوزه مکتب الزهرا (س) شیروان را بر عهده‌ دارند.

مدیر مدرسه علمیه مکتب الزهراء (س) شیروان با اشاره به اینکه برای طلاب غیربومی که در مدرسه علمیه خواهران شیروان پذیرش می‌شوند، امکانات خوابگاه هم فراهم است، گفت: داوطلبان خواهر متأهل مجاز به استفاده از خوابگاه نمی‌باشند و تحصيل این دسته از طلاب فقط به صورت روزانه است.

وی تصریح کرد: وجود امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و کتابخانه هم از دیگر امکانات فراهم شده برای طلاب در این مدرسه به شمار می رود.

وی با اشاره به واحدهای درسی که هر یک از طلبه‌های خواهر موظف به پاس کردن آن هستند نیز اظهار داشت: هر طلبه می‌بایستی 190 واحد درسی را پاس کرده تا بتواند مدرک آن دوره را از این مدرسه دریافت کند.

همتی با بیان اینکه مدرسه علمیه مکتب الزهراء (س) شیروان از سال 72 فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: تاکنون 143 نفر طلبه خواهر در مقطع کاردانی و کارشناسی از این مدرسه علمیه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha