جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مردم مظلوم فوعه کفریا

حوزه/ شهروند سوری اهل فوعه و کفریا گفت: بار دیگر خدعه و مکر سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشری وابسته به آن آشکار شد و شرایط بیمارستان فوعه کفریا در حدی است که به پایان خط رسیده و بسیاری از بیماران به شهادت می رسند. شرایط بحرانی است ومردم بسیار نیازمند کمک های غذایی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با گذشت بیش از دوماه از آزاد سازی حلب و توافق مبادله مجروحان و محاصره شدگان فوعه کفریا در قبال خروج مسلحان تروریست از حلب، نه تنها این توافق به طور کامل اجرا نشد، بلکه مردم مظلوم فوعه کفریا در شرایط سخت و قحطی بی سابقه ای در محاصره تروریست های تکفیری به سر می برند.

دکتر شیخ جواد امین شهروند سوری اهل فوعه و کفریا با اشاره به ادامه بحران در روزهای سخت زمستان در مناطق فوعه و کفریا در گفت و گو با سرویس بین الملل حوزه گفت: پس از آزاد سازی کامل شهر حلب یکی از مفادی که برای آتش بس موقت میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست ها اعلام شد، خروج تروریست ها از حلب در ازای عملیات تبادل مجروحان و محاصره شدگان فوعه و کفریا بود . اما این عملیات به طور محدود انجام شد و بعد از مدتی به طور کامل متوقف شد و در حال حاضر بعد از گذشت دوماه همچنان شهروندان شیعه فوعه و کفریا در شرایط نابسامانی به سر می برند و مجروحان بسیاری به دلیل نبود امکانان به شهادت می رسند و عملیات تبادل نیز به دست فراموشی سپرده شده است.

 شرایط بحرانی بی سابقه در منطقه شیعه نشین


وی ادامه داد: با توقف این عملیات بار دیگر خدعه و مکر سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشری وابسته به آن آشکار شد .
شهروند سوری تصریح کرد:  در حال حاضر مجروحان فوعه و کفریا همچنان منتظر اجرای تصمیمات و قرار آتش بس هماهنگ از سال گذشته هستند، اما هنوز مشکلات بسیار زیادی در فوعه و کفریا وجود دارد و همه این سختی ها  از ناحیه مسلحان تروریست و حامیان آنها  مانند آمریکا، ترکیه و عربستان سعودی است .
امین با اشاره به برخی از شرایط بحرانی مردم مظلوم فوعه و کفریا گفت: شرایط بیمارستان فوعه کفریا در حدی است که به پایان خط رسیده و بسیاری از بیماران به شهادات می رسند. شرایط بحرانی است و مردم بسیار نیازمند کمک های غذایی هستند و این قحطی به وجود آمده در فوعه و کفریا به هیچ وجه قابل مقایسه با هیچ مکانی نیست.
کارشناس سوری ادامه داد: اما از لحاظ بعد معنوی و روحی مردم به ویژه پس از پیروزی در حلب روحیه عالی دارند اگر چه این پیروزی به شکل مطلوبی در مناطق فوعه و کفریا ثمره ای نداشت، اما امید ما به خدای بزرگ است و به خواست خداوند متعال پیروز خواهیم شد و تمام سوریه عزیزمان را از دست گروه های اسراییلی و تکفیری آزاد خواهیم کرد.

 شرایط بحرانی بی سابقه در منطقه شیعه نشین


وی با اشاره به مواضع متغیر و ریاکارانه ترکیه در قبال سوریه گفت: نکته اساسی که در درگیری مناطق سوریه وجود دارد، عبارت است از درخواست های گروه های تکفیری برای پایان دادن به جنگ به ویژه از طرف ترکیه که به این امر راضی است آن هم به خاطر برخی از قوانین بازی جدید که عامل آن پیروزی های اخیر بود.
شهروند اهل فوعه کفریا گفت: در واقع قهرمانان و مردان ارتش سوریه و مردان مقاومت و رهبران و پاسداران انقلابی و فرماندهان روسی و افراد دیگر از نیروهای هم پیمان سوریه انسجام و برتری خود را در مقابل گروه های تکفیری و اسراییلی و آمریکایی نشان دادند و قدرت خود را در میادین مختلف نظامی ثابت کردند.
وی در پایان گفت: خانواده هایمان در فوعه و کفریا منتظر قدوم مردان مقاومت هستند تا چشمشان به حضور آنها روشن شود و از محاصره جبهه النصره و نیروهای تکفیری دیگر آزاد شوند.
 
گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha