پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یاس کبود

حوزه / سوگواره یاس کبود به مدت ۵شب به مناسب ایام شهادت حضرت فاطمه(س) در آستان مقدس امامزاده سید جعفر(ع)در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ سوگواره یاس کبود به مناسب ایام شهادت حضرت فاطمه(س) با حضور حجت الاسلام محمد رضا رنجبر از اساتید حوزه، با برگزاری برنامه های مختلف در آستان مقدس امامزاده سید جعفر(ع)استان یزد در حال برگزاری است.

این برنامه به مدت 5 شب با برگزاری برنامه هایی همچون مداحی ، مرثیه خوانی ، روضه خوانی ، ذکر مصیبت دختر نبی اکرم حضرت محمد (ص) و زیارت فاطمه الزهرا(س) برگزار می گردد.

 سخنرانی حجت الاسلام محمد رضا رنجبر در خصوص مناقب حضرت زهرا(س)و همچنین نوحه خوانی با نوای گرم سید مهدی میرداماد از برنامه های اصلی این سوگواره است.

در شهر یزد تمام امامزادگان از جمله سيد جعفر(ع)٬ سيدنصر(ع)٬ سيدفتح الدین رضا(ع)٬ شاهزاده فاضل(ع)ْ بقعه سيد گل سرخ و ... مراسمی در دو نوبت صبح و شب و در برخی امامزادگان در سه نوبت صبح و عصر وشب برگزار می شود.

این گزارش می افزاید: امامزاده سید جعفر(ع) یزد به عنوان یکی از چند امامزاده شاخص شهر یزد ميزبان عزادارن فاطمی است که گروه گروه خود را برای زیارت و شرکت در مجلس سوگواری به این امامزاده می رسانند و در سوگواره یاس کبود شرکت می کنند.

گفتنی است، مردم دارالعباده یزد در ایام فاطميه با برافراشته کردن خیمه های عزا میزبان سوگواران هستند ، این خيمه به مدت چند شب در قالب طرح سوگواره یاس کبود بعد از نماز مغرب و عشا به همت اوقاف و امور خيریه شهرستان یزد و آستان مقدس امامزاده سید جعفر(ع) با حضور وعاظ٬ روحانيون٬ مداحان برگزار می شود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha