جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا رنجبر

حوزه / حجت الاسلام محمد رضا رنجبر گفت: اگر انسان با خدا ربط و اتصالی داشته باشد، به هرکجا که بخواهد می رسد و همه چیز در خدمت او خواهد بود، در غیر این صورت، عکس آن اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت الاسلام محمد رضا رنجبر، شب گذشته در دومین شب از برنامه یاس کبود که در امامزاده سید جعفر(ع) یزد برگزار شد با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به بیان شخصیت بانوی مظلوم عالم از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت: مهمترین مظاهر و نشانه های فضیلت و عظمت آن بانوی بزرگ اسلام ، این است که خداوند در قرآن کریم و در تعدادی از آیات به آن فخر زنان عالم اشاراتی با شکوه و عزت بخش دارد که خود به تنهایی عظیم ترین افتخارات را نصیب آن بانوی کار و پیکار ، انقلاب و تقدس می سازد.

این استاد حوزه در ادامه خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) بعد از واقعه احزاب نگران و پریشان بود، وقتی حضرت زهرا(س) را دید، ایشان را بوسید؛ عایشه همسر پیامبر(ص) به این مورد اعتراض می‌کند. حضرت رسول(ص) می‌فرماید: «تو نمی‌دانی فاطمه کیست؟ من وقتی او را می‌بوسم بوی بهشت را استشمام می‌کنم و آرامش می‌یابم». منشأ این سخن به شب معراج برمی‌گردد. در آن شب به پیامبر سیبی عطا گردید و گفته شد تو باید این سیب را بخوری. خداوند از این سیب به تو فرزندی خواهد داد که نام او در آسمان‌ها «منصوره» و در زمین «فاطمه» خواهد بود. از عرش فیض می گیرد و در فرش فیض می رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با با بیان یک مثال به عواقب نزدیکی و دوری از خداوند اشاره کرد و افزود: یک سیب خاصیت، شکل، طعم، رنگ و ... را از درخت دارد و تا زمان اتصال خود به درخت همه چیز در اختیارش است، وزیدن باد باعث طراوت و شادی، آب باعث رشد و پویایی و آفتاب مایه کمال و پختگی آن می شود.

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: اما زمانیکه اتصال آن از درخت قطع می شود هرآنچه که قبلا به سود آن بود به ضررش می شود، باد باعث پلاسیدگی ، آب باعث گندیدگی و درنهایت آفتاب مایه پوسیدگی آن می شود. مثال انسان و خدا مثال سیب و درخت است یعنی اگر انسان با خدا ربط و اتصالی داشت به هرکجا که بخواهد می رسد و همه چیز در خدمت او خواهد بود و اگر نبود عکس آن اتفاق می افتد.

این استاد حوزه  در پایان به بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) به نتایج بندگی خدا اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت پیامبر(ص)می فرماید: «مَن عَبَدَاللهَ عَبَّدَ الله له کُل شَیء هر کس بندگی خدا کند همه چیز بندگی او خواهد کرد»یعنی همه چیز در اختیار او قرار خواهد گرفت به رشد و تعالی خواهد رسید.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha