سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام نوائی

حوزه/ معاون فرهنگي اجتماعي حوزه علميه خراسان بيان كرد: نخستین جشنواره ادبی هنري با عنوان «طلیعه الهی در حوزه انقلابي» ویژه طلاب این حوزه و خانواده آنان برگزار مي شود.

حجت الاسلام و المسلمين علي اكبر نوائی  در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري که می فرماید «در واقع هنر یک موهبت الهی و یک حقیقت بسیار فاخر است»،  خاطر نشان كرد:‌ به منظور پویایی، نشاط معنوي و هنري بیشتر طلاب و خانواده حوزويان و زمینه رقابت سالم از طریق رقابت های سازنده و تعالی بخش و ترويج اسلام و آموزه هاي ديني جشنواره ادبی هنري «طلیعه الهی در حوزه انقلابي» برگزار مي شود.

وي ادامه داد: شناسایی طلاب مستعد و علاقه مند به فعالیت های فرهنگی و ایجاد بستر لازم جهت ارتقای دانش، بینش و نگرش آنان، تقویت مبانی فکری، فرهنگی و عقیدتی طلاب و خانواده حوزويان، ارج گذاری و معرفی توانمندی ها  و مهارت های فرهنگی هنری بالقوه و بالفعل طلاب و خانواده حوزويان از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره است.

معاون فرهنگي اجتماعي حوزه علميه خراسان با اشاره به شرايط شركت در اين جشنواره ابراز داشت: فقط طلاب حوزه علميه خراسان و خانواده آنان مي توانند در اين جشنواره شركت کنند.

وي با بيان اينكه تكميل و ارائه فرم شركت در جشنواره به منزله پذيرش كليه شرايط و قوانين جشنواره است، افزود: مطابق آئين نامه جشنواره، در هر زمان عدم صحت مدارك ارائه شده از جانب متقاضي براي دبيرخانه محرز شود، اثر مربوطه حذف شده و مسئوليت آن بر عهده متقاضي خواهد بود و دبيرخانه جشنواره مي تواند این تخلف را پیگیری کند.

حجت الاسلام و المسلمين نوائی بیان كرد: شرکت کنندگان می‌توانند در بخش‌های متنی، آثار خود را به صورت تایپ شده در قالب WORD با فونت B Mitra و يا BZAr به دبيرخانه جشنواره ارسال کنند.

وي با بيان اينكه همه آثار ارسالی در بخش ادبی بدون عنوان یا نام نویسنده و یا با نام مستعار نویسنده مطلقاً پذیرفته نمی‌شود، گفت: دبیرخانه حق چاپ و استفاده از آثار ارسالی به جشنواره را با ذکر نام صاحب اثر را دارا خواهد بود.

معاون فرهنگي اجتماعي حوزه علميه خراسان با اشاره به اينكه علاقمندان مي توانند در هنرهاي تجسمي، نمايشي، ادبي و مهارتي شركت کنند، ابراز داشت: آخرين مهلت ارسال آثار 30 فروردین 96 مي باشد و به نفرات برتر هر رشته تنديس جشنواره و جوايز ارزنده اي اهداء خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمين نوائی در پايان يادآور شد: اخذ تصمیم نهایی درباره موارد پیش بینی نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات با دبیرخانه جشنواره است.

بر اساس اين گزارش، متقاضیان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی مشهد مقدس، دوربرگردان طبرسي جنب بنياد پژوهش هاي آستان قدس رضوي، مركز مديريت حوزه علميه خراسان، طبقه همكف، اتاق 111 (اداره فرهنگي تربيتي) ارسال کنند.

گفتنی است؛ متقاضیان ثبت نام می توانند برای کسب اطلاع بیشتر آیین نامه این جشنواره را از طریق دبیرخانه یا سایت حوزه علمیه خراسان دریافت کنند و با شماره 05132008146 تماس بگیرند.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha