شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید سعید حسینی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران از برگزاری «دوره تخصصی مکالمه عربی» در این حوزه خبر داد و گفت: در پایان این دوره تخصصی، مدارک معتبر به طلاب شرکت کننده در دوره اعطاء خواهد شد.

حجت الاسلام سیدسعید حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام خبر برگزاری «دوره تخصصی مکالمه عربی» ویژه طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، اظهار داشت: در راستای تربیت طلاب زباندان برای حضور موفق در عرصه تحصیل و تبلیغ، معاونت آموزش حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، اقدام به برگزاری «دوره تخصصی مکالمه عربی» کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، با بیان این که شرکت طلاب در «دوره تخصصی مکالمه عربی» شرایطی دارد، گفت: قبولی در مصاحبه با مربی مکالمه مهمترین شرط ورود به این دوره تخصصی است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: طلاب پس از گذراندن موفق «دوره تخصصی مکالمه عربی»، و با نظر استاد مربوطه، مدرک تدریس رسمی را در پایان دوره کسب خواهند کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران افزود: همچنین پرداخت کمک هزینه به افراد موفق در پایان دوره و نیز پرداخت کمک هزینه شرکت در اردوی نجف اشرف و کربلای معلی به مدت یک ماه، از دیگر امتیازات شرکت در «دوره تخصصی مکالمه عربی» است.

استاد الوندی: فهم بهتر آموزه های اسلام با زبان عربی امکان دارد

در اولین جلسه عمومی طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) در خصوص تبیین اهداف برگزاری «دوره تخصصی مکالمه عربی» نیز، حجت الاسلام هادی الوندی مسئول بخش زبان مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران و رابط مرکز زبان حوزه علمیه قم در استان تهران، نکاتی را در خصوص اهمیت و ضرورت یادگیری مکالمه عربی، بیان کرد.

وی افزود: از جمله فواید یادگیری زبان عربی به صورت تخصصی، این است که سرعت پیشرفت و تحصیل یک طلبه را حداقل دو برابر می کند؛ همچنین، آشنایی با فضاهای جدید علمی و هدف مند شدن سیر مطالعاتی، توانایی بلیغ طلبه برای تبلیغ دین در عرصه بین الملل، شناخت دقیق تر از آموزه های اسلام و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیگر فواید حضور در «دوره تخصصی مکالمه عربی» است.

حجت الاسلام الوندی در تبیین برنامه های کلاس مکالمه عربی نیز گفت: این کلاس ها در هر سال تحصیلی سه ترم و یک دوره برگزار می گردد که دوره تابستانی آن، در دو ترم و به صورت فشرده در غالب اردوی زیارتی - آموزشی می باشد؛ و سال دوم هم به همین منوال می باشد که جمعا ده ترم است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام این ده ترم، طلاب وارد دوره های تخصصی می شوند که این دوره ها عبارتنداز تدریس، نویسندگی، ترجمه و سخنرانی که البته مدارک هر یک از این تخصص ها به طلاب اعطاء خواهد شد.

313/29

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha