پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبویان

حوزه/ رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی از برگزاری اولین همایش «وحدت و تمدن نوین» باحضور نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه ۵ اسفند در قم خبر داد.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین نبویان امروز در نشست خبری که با موضوع «اولین همایش وحدت و تمدن نوین با رویکرد نهادینه کردن فرهنگ و تقریب» در سالن اجتماعات پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم برگزار شد بابیان اینکه اصل تاسیس و تشکیل  تقریب تاکتیک یا راهبرد است، گفت: بر اساس آیات و روایات هدف اصلی تشکیل تقریب، راهبردی و  برای ایجاد و تقویت وحدت در بین همه مسلمین است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی عنوان کرد: قرآن و روایات تاکید فراوانی بر وحدت مسلمین و تشکیل امت واحده دارد و هدف آنان را ایجاد تفرقه اعلام می کند.

 وی با بیان اینکه تفرقه با دین ساز گاری ندارد و بر اساس دستور دین، هیچ کس نباید دنبال ایجاد اختلاف و شکاف بین مسلمانان باشد، عنوان کرد: به فرموده قرآن کریم «هر قومی که به دنبال ایجاد تفرقه است، آن قوم منافق است».

حجت الاسلام والسلمین نبویان با بیان اینکه دین هیچ کسی را تشویق به تفرقه نکرده، بلکه دستور به وحدت داده است افزود: عمده دلیل تأسیس تقریب نیز تحقق و تقویت همین مسئله در جامعه اسلامی است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی عنوان کرد: بر همین اساس این پژوهشگاه تصمیم گرفته برای تحقق وحدت و تقویت آن، همایش یک روزه ای را با عنوان همایش وحدت و تمدن نوین با رویکرد نهادینه کردن فرهنگ و تقریب با حضور نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار کند تا از این طریق بتواند با استفاده از نظریه های این نخبگان حوزه گام مهمی در عرصه تحقق وحدت اسلامی بردارد.

 وی افزود: در این همایش، سخنرانی آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب یکی از برنامه ها خواهد بود و در ادامه پیام حضرت آیت الله نوری همدانی در باره ضرورت وحدت درامت اسلامی نیز قرائت خواهد شد.

حجت الاسلام والسلمین نبویان با بیان اینکه برای تمدن نوین اسلامی لازم است گامهای مؤثری در عرصه تحقق وحدت و در نتیجه بستر سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) برداشته شود، گفت: اسلام  و منابع غنی اهل بیت(ع) تنها دینی است که می تواند عهده دار تحقق وحدت باشد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با بیان اینکه با مظاهر دنیای سکولار نمی توان حکومت تشکیل داد عنوان کرد: این مظاهر تنها هدف آنها ایجاد اختلاف و ترویج تشیع لندنی برای مقابله با اسلام است، از این تحقق وحدت نیازمند به همکاری همه نخبگان و اساتید حوزه ودانشگاه است.

 وی افزود: همایش "وحدت و تمدن نوین اسلامی" 5 اسفند از ساعت 8:30 الی 13 درسالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)  برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha