جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به آثار و برکات سبک زندگی قرآنی در جامعه گفت: سبک زندگی قرآنی باید در زندگی اجتماعی الگو قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: ترویج هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی و عمل به اصول تبیین شده قرآن تنها راه حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با برگزاری 2 کارگاه آموزشی با عنوان سبک زندگی اسلامی و قرآنی ویژه معلمان و فعالان قرآنی در جهت الگو قرار دادن قرآن در زندگی اجتماعی گام مهمی برداشته شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه فجر امسال با رویکرد قرآنی برگزار شد افزود: مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در ایام‌الله دهه مبارک فجر بیش از 200 ویژه برنامه قرآنی را اجرا کردند که نونهالان و نوجوانان در این برنامه‌ها و محافل قرآنی حضوری پررنگ داشتند.

به گفته حجت‌الاسلام هدایتی، برگزاری محافل انس با قرآن در یگان‌های نظامی و انتظامی، برگزاری مسابقات قرآنی و همچنین دیدار با خانواده‌های قرآنی این یگان‌ها از جمله برنامه‌های اجرا شده به مناسبت دهه مبارک فجر بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد ادامه داد: محافل انس با قرآن راهکاری مناسب برای آشنایی و الفت بهتر همگان با قرآن کریم بوده و مأنوس بودن با قرآن سعادت انسان را هم در اين دنيا و هم در آخرت تضمين می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 محفل انس با قرآن در مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی شهرستان در ایام دهه مبارک فجر برگزار شد، ادامه داد: برگزاری بزرگ‌ترین اجتماع کودکان و نوجوانان استان در قالب جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و برگزاری کرسی‌های تلاوت متعدد، برگزاری محافل انس با قرآن از جمله اقدامات انجام‌شده در ایام‌الله دهه فجر بود.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه را از وظایف مؤسسات قرآنی و دارالقرآن‌ها است اما مردم نیز باید بیش از این برای توسعه فرهنگ قرآنی در خانواده و اجتماع تلاش کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha