پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی

حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران گفت: قرآن بزرگترين امتياز را براى تقوا قرار داده و آن را تنها معيار سنجش ارزش انسان ها می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه  علمیه خواهران ایمانیه شهرستان تاکستان به موضوع تقوا اشاره کرد و اظهار داشت: از آموزه های قرآنی چنین برمی آید که تقوا نیز همانند ایمان، مرتبه ها و درجه های گوناگونی دارد و توصیه قرآن به مؤمنان این است که  هر اندازه می توانند، پایبند تقوا باشند.

این استاد حوزه  با بیان این که تقوا، روح پرهیزکاری و احساس مسئولیت در برابر فرمان های الهی است، افزود: قرآن بزرگترين امتياز را براى تقوا قرار داده و آن را تنها معيار سنجش ارزش انسانها می داند.

وی، به حقیقت تقوا در زندگی اشاره و خاطرنشان کرد: لازمه حیات عقلی و انسانی این است که تابع اصول معینی باشد و انسان از اصول معینی پیروی کند، یعنی از اموری که با هوا و هوس او موافق است، ولی با هدف او و اصول زندگانی او منافات دارد پرهیز نماید.

به گفته حجت الاسلام موسوی شالی،  تقوا همان نیروی بازدارنده و احساس مسئولیت و تعهدی است که به دنبال رسوخ ایمان در قلب انسان در وجود او پیدا می شود و او را از مرتکب شدن به گناهان باز می دارد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha