شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طلاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) نقده گفت: ایجاد سطح ۲ حوزه علمیه نقده در گرو گسترش فضای آموزشی است.

حجت‌ الاسلام موسی آقاجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اینکه مدرسه امام صادق(ع) نقده در سال 73 توسط امام جمعه وقت این شهرستان تاسیس شد، اظهار داشت: مدرسه در چهار فاز تعریف شده که فاز دوم آن هم اکنون در سه طبقه قابل استفاده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان نقده افزود: فاز سوم آن نیز دارای هشت واحد استادسرا و فاز چهارم نیز دارای ساختمانی کهنه بوده و حکم تخریب آن گرفته شده است، لذا اگر منابع مالی مربوط به بازسازی آن تامین شود، سطح دوم حوزه نیز در این مدرسه ایجاد می شود.

حجت الاسلام آقاجانی با ابراز خرسندی از اینکه تاکنون طلاب فاضل و کارآمدی در این مدرسه تربیت شده است، تصریح کرد: در این رابطه تاکنون 10 تا 15 درصد طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) جذب قضاوت شده اند.

وی با بیان اینکه هم اینک 93 طلبه در این مدرسه در حال تحصیل هستند، اذعان داشت: هم اکنون مجوز ایجاد سطح 2 حوزه در مدرسه امام صادق(ع) گرفته شده، اما چون فضای کافی برای جذب و پذیرش طلاب وجود ندارد، این سطح تحصیلی ایجاد نشده است.

حجت الاسلام آقاجانی افزود: متاسفانه حوزه های علمیه دارای ردیف بودجه نبوده و حتی باید هزینه های جاری خویش را توسط خود تامین کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha