پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام  علی سرلک

حوزه/ حجت‌الاسلام علی سرلک گفت: یک روحانی اصیل و انقلابی، آن روحانی است که طبق بیان حضرت امام(ره) یک شاخصه مهم دارد و آن این که جریان استکبار از او بدگویی کند، و او مغضوب جریان رسانه‌ای آن‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران حجت‌الاسلام  "علی سرلک" دبیر جشنواره روحانیت در قاب سینما، در نشست تخصصی "بررسی نقش روحانیت در فیلم یتیم خانه ایران" که شامگاه روز سه‌شنبه در مجتمع شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد، با گرامی‌داشت سالروز صدور منشور روحانیت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: در اندیشه امام، وجه تمایز روحانیت اصیل طرفدار اسلام ناب محمدی(ص)، مبارز و مجاهد بودن، و استقامت او در برابر زورگویی‌های جبهه کفر و استکبار است.

وی با بیان این که روحانی تراز اسلام کسی است که جریان استکبار باید از او حساب ببرد، عنوان داشت: امام خمینی(ره) در منشور روحانیت، صفات جریان روحانی‌نمای منفعل، توجیه گر و سازشکار را به خوبی تبیین کرده است، و طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه همچنان باز است!

این کارشناس حوزوی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی جریان روحانیت اصیل توانست بخشی از ظرفیت‌های اسلام ناب محمدی(ص) را جهان به منصه ظهور برساند و به همگان ثابت کند که این جریان نفوذ بالایی در اجتماع و هدایت فکری و سیاسی مردم دارد و هیچ‌وقت تسلیم هوچی‌گری‌ها و زورگویی‌های مستکبرین نمی‌شود.

وی با بیان این که روحانیت اصیل به دنبال انجام تکلیف است، به تحلیل فیلم یتیم خانه ایران پرداخت و گفت: در این فیلم آقای طالبی توانسته تفکر و نگاه خود را بر اساس اندیشه‌های امام و رهبری به نمایش بگذارد و به عنوان کسی که واقعاً این اندیشه را قبول دارد، سعی کرده از طرفی ویژگی‌های یک روحانی تراز اسلام را برای مخاطب نشان دهد، و از سویی جنایات مستکبرین علیه مردم ایران را بر اساس مدارک معتبر تاریخی یادآوری کند.

دبیر جشنواره روحانیت در قاب سینما افزود: یک روحانی اصیل و انقلابی، آن روحانی است که طبق بیان حضرت امام(ره) یک شاخصه مهم دارد و آن این که جریان استکبار از او بدگویی کند، و او مغضوب جریان رسانه‌ای آن‌ها باشد.

حجت‌الاسلام سرلک در پایان با بیان این که روحانیت اصیل و انقلابی باید مرجع فکری خوبی برای سینماگران باشد، گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان در پاسخ به این سؤال که یک روحانی در سینما در چه قالبی -بازیگر، کارگردان، منتقد، و... وارد سینما شود، فرمودند؛ من اگر بخواهم راجع به این سؤال فکر کنم، شاید بتوانم به طور دقیق بگویم یک روحانی در کدام یک از این‌ها ورود پیدا کند، ولی در هر صورت این مهم روشن است که یک روحانی باید وجه هدایت‌گری خود را در همه حال حفظ کند و داشته باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۲

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha