سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: شهدا شهید شدند که انقلاب اسلامی به بیراهه نرود، آنان زنده هستند و تاثیرگذاری آنان در جامعه بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب شامگاه سه شنبه در دومین شب یادواره شهدای مدافع حرم در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه شهید صدوقی قم با تاکید بر اینکه نباید یاد مرگ را فراموش کنیم، با اشاره به اینکه گویا برخی از مسئولان از یاد برده اند که روزی خواهند مُرد اظهارداشت: آقایانی که فیش نجومی دارند خودشان را برحق می دانند و نیازی نمی بینند برای اقدامات خود حساب و کتاب ارائه کنند.

وی افزود: هرگاه یاد خداوند فراموش شود اقداماتی از جمله فیش های نجومی سر می زند بطوریکه از نقل است، علی ابن ابیطالب(ع) وقتی درآمدها حاصل می شد، فقرا را صدا می زد و با تقسیم درآمدها میان فقرا عدالت اسلامی را ایجاد می کردند و در انتها دو رکعت نماز می خواندند.

حجت الاسلام و المسلمین طائب در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اثرگذاری شهدا پایانی ندارد و ایستادگی مدافعان حرم ستودنی است، تصریح کرد: دشمن به اشتباه فکر می کند که سرداران ما را در جنگ کشته است این در حالی است که اثرگذاری شهدا پایانی ندارد.

استاد حوزه علمیه با طرح این سوال که آیا شهدا به صورت روحانی زنده اند یا جسمانی، تاکید کرد: عالم برزخ عالم حیات ارواح است و ارواح همه اموات زنده اند، جسم شهدا زنده نیست، ولی خداوند به شهدا یک رزق عطا کرده است.

وی با بیان اینکه فرق مرده و زنده چیست، گفت: کسی که زنده است اثر پذیر و اثرگذار است این در حالی است، کسی که می میرد دیگر قدرت اثرگذاری و اثرپذیری ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین طائب با تاکید بر اینکه شهید در راه خدا کشته می شود و جسمش گرفته می شود، یادآور شد: به شهدا پس از شهادت رزق جدیدی عطا می شود و آنهم اثرگذاری بعد از مرگ است.

وی با اشاره به اینکه اثرگذاری شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم ادامه دارد، اظهارداشت:  امروز مدافعان حرم در مقابل توطئه دشمنان ایستاده‌اند، این ایستادگی را ستودنی است، استکبار جهانی به دنبال این است که روحیه انقلابی گری را از ملت ایران اسلامی بگیرد که این یک خیال باطل است.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به این که انسان‌ها می‌توانند عمر و زندگی خویش را در مسیر کسب اموال دنیا یا در مسیر الهی مصرف کنند، گفت: مهمترین ویژگی زندگی دنیا این است که بخیل بوده و انسان در این جهان نمی‌تواند به تمام آرزوهای خویش دست‌ یابد و همچنین دنیا از نظر زمانی و مکانی دارای محدودیت است

حجت الاسلام والمسلمین طائب افزود: ویژگی پاداش‌ها و نعمت‌های خداوند این است که نسیه بوده و در جهان آخرت به انسان‌ها داده می­شود، اما نعمت‌های بهشتی محدود به زمان و مکان نیست و بهشتیان در نعمت‌های الهی جاویدان هستند.

وی سیره شهدا را بهترین الگوی برای زندگی امروز دانست و گفت: شهدا تمام لحظات عمر خویش را با خداوند معامله کردند و به سعادت اخروی دست یافتند.

وی در تبیین آیه «وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتا بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ» اظهارداشت: اثرپذیری و اثرگذاری در امور از ویژگی انسان‌های زنده است که  این امر در روح و روان آن‌ها اتفاق می­افتد و  به وسیله جسم و زبان ابراز می‌شود؛ اما خداوند از مردگان ابزار جسم را گرفته است بنابراین نمی‌توانند در امور دنیوی تأثیرگذار باشند، اما خداوند برای شهدای ابزار دیگری قرار داده است که می‌توانند اثرپذیری و اثرگذاری در امور دنیوی داشته باشند.

وی شهدای مدافع حرم را از عاقل ترین ها دانست و گفت: امروز زمینه برای انتخاب راه و مسیر شهادت برای برخی میسر است و شهدای مدافع حرم چون راه سعادت دنیوی و اخروی را انتخاب کرده و شهد شیرین شهادت را به جان خود می نوشانند و بهترین راه را انتخاب می کنند از عاقل ترین ها هستند .

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha