جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حوزه/ روحانیت جایگاه پدری اجتماع را دارد و اگر وارد دعواهای سیاسی شود، بسیاری از مردم از او دوری می‌کنند؛ خط ولایت فقیه، تنها مسیری است که باید توسط روحانیت پیموده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی امروز در همایش بزرگ مبلغین سوگواره یاس نبوی ویژه ایام فاطمیه ضمن تشکر از همه مبلغان و سازمان اوقاف برای راه‌اندازی دوره‌های تبلیغی مختلف اظهار کرد: تبلیغ خوب و مبلغ موفق دارای ویژگی‌های هستند که از مهمترین آنها می‌توان به نیت باطنی آنها اشاره کرد.

وی افزود: حقیقت و ارزش اعمال انسان به نیت بستگی دارد، این خصوصیت در کارکردهای تبلیغی به خوبی خود را نشان می‌دهد به طوری که نیت خالص، بسیاری از نقص‌ها را می‌پوشاند و تاثیرگذاری تبلیغ را افزایش می‌دهد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اعتقاد راستین به امر تبلیغ یکی از عوامل نیت خالصانه محسوب می‌شود گفت: اگر ارزش تبلیغ را بدانیم آنگاه نگاهی کاملا معنوی به این مسئله خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نیت خالصانه در همه امور از جمله عبادات تاثیرگذاری خود را نشان می‌دهد و موجب می‌شود آدمی فقط به خاطر خدا دست به انجام کاری بزند و نتیجه‌اش را هم ببیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی با تاکید بر تبلیغ عملی از سوی روحانیون خاطرنشان کرد: مبلغان باید به آنچه می‌گویند عامل باشند تا در مخاطب تاثیر بگذارند.

 عالمان طبیب دین هستند

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه عنوان کرد: تلبس به لباس مقدس روحانیت یکی از مهمترین ویژگی‌های مبلغان است و نباید به خاطر حرف دیگران، از این امر خودداری کرد.

وی با بیان اینکه همه امور در ید قدرت الهی قرار دارد گفت: نیت‌ها را باید برای خدا خالص کرد و از مادیات پرهیز داشت زیرا حب مال و ثروت، عامل مخرب برای دین و ایمان محسوب می‌شود؛ در امر تبلیغ هم باید به این مسئله توجه داشت و نیت تبلیغ دین فقط برای خدا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی عالمان را طبیبان دینی دانست و تصریح کرد: علما در واقع وظیفه دارند مردم را از ویروس‌های دنیوی رهایی بخشند، آنها را از غش در معامله بازدارند و از حقوق‌های نجومی برحذر دارند بنابراین باید خود، از هر ویروس دنیوی پاک باشند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه افزود: اخلاص از سوی خداوند در قلب کسانی که آن را دوست داشته باشند به ودیعه گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی روحانیون عنوان می‌کنند در مسائل سیاسی دخالتی ندارند گفت: اینکه بخواهیم از طریق دوری از سیاست، شأن خود را حفظ کنیم این منطق خوارج است؛ نمی‌توانیم بگوییم چیزی نمی‌دانیم یا چیزی از سیاست نمی‌گوییم زیرا این مسئله در بسیاری مواقع کتمان حق خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی ادامه داد: عناد با نظام جمهوری اسلامی نه با شخص رهبری و نه با اسم حکومت است بلکه دشمنان با اصل دین و قرآن مشکل دارند به همین دلیل همه ما مکلف به دفاع از نظام اسلامی هستیم.

 تفقه صرف در دین کفایت نمی‌کند

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تفقه صرف در دین کفایت نمی‌کند، بلکه باید به امر تبلیغ پرداخت و معارف اسلامی را به اجتماع منتقل کرد گفت: ورود به مسائل سیاسی و دفاع از حریم نظام اسلامی و ولایت در مقابل توطئه‌های دشمنان، یک تکلیف است.

وی با تاکید بر پرهیز روحانیون از تعیین مصادیق سیاسی افزود: مبلغان دینی باید به جای این کار به بیان ملاک‌های صحیح بپردازند، زیرا روحانیت جایگاه پدری اجتماع را دارد و اگر وارد دعواهای سیاسی شود، بسیاری مردم از آنها دوری می‌کنند؛ خط ولایت فقیه تنها مسیری است که باید توسط روحانیت پیموده شود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ادامه داد: باید به مردم گفت در انتخابات به کسی رأی بدهید که مقابل کفر و نفاق بایستد، به فرقه‌های انحرافی باج ندهد و جایگاه شرعی ولایت فقیه را درک کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha