شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضور آیت الله نمازی در مدرسه المهدی(عج) آران و بیدگل

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر ضرورت توجه اساتید به تحصیل و تهذیب طلاب، گفت: طلبه باید کار و عبادتش برای خدا باشد و نگوید درس می خوانم تا قاضی، نماینده مجلس، عضو خبرگان رهبری، و ... شوم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، در جمع مسئولان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه المهدی(عج) شهرستان آران و بیدگل، با تاکید بر ضرورت توجه اساتید به تحصیل و تهذیب طلاب، گفت: طلبه ای که وارد حوزه می شود، باید با برنامه ریزی به تحصیل و تهذیب بپردازد و از فرصت ها به خوبی استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، دوران نوجوانی و جوانی را بهترین لحظات عمر انسان دانست و گفت : براساس روایات مومن باید شبانه روز خود را به استراحت در کنار خانواده، عبادت، تفکر و تعقل تقسیم کند .

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در نظام آموزشی حوزه های علمیه دروس معرفت شناسی در حوزه مظلوم واقع شده است، ابراز داشت: معرفت الله منشا سعادت انسانها و در راس تمام علوم است و با توجه به اینکه بخش عمده آیات قرآن راجع به خداشناسی است باید به این موضوع توجه بیشتری شود.

وی، به ظاهر و باطن آیات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ظاهر آیات قرآن، خطابه است، ولی همین خطابه ها اگر به دست انسان های خداشناس داده شود، تبدیل به منطق می شود.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: طلبه اگر هر روز یک حدیث از اهل بیت(ع) را تا پایان دوران تحصیل  خود مطالعه کنند به  نورانیت خدا دست پیدا خواهد کرد.

آیت الله نمازی، گناه نکردن را نشانه عدل دانست و گفت: کسی که عدل را رعایت کند هیچ موقع نافرمانی خدا را نمی کند و از چراغ قرمز های دین عبور نمی کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر لزوم حفظ روح معنویت در طلاب، ابراز داشت: طلاب باید برای دوری از گناه، آموزش داده شوند تا روح معنویت این گوهرهای پاک افزایش یابد و به جایی برسند که همه چیزشان برای خدا باشد.

وی با بیان اینکه طلبه ای به نتیجه می رسد که صراط مستقیم را بشناسد و درست حرکت کند. افزود: تحصیل علم، نماز جماعت، احسان به دیگران، کمک به نیازمندان، و ... باید به خاطر خدا باشد .

آیت الله نمازی در پایان تاکید کرد: طلبه باید کار و عبادتش برای خدا باشد و نگوید درس می خوانم تا قاضی، نماینده مجلس، عضو خبرگان رهبری، و ... شوم .

برپایه این گزارش، آیت الله نمازی در پایان این دیدار، از بخش های مختلف ساختمان تازه تاسیس مدرسه علمیه المهدی (عج) آران و بیدگل بازدید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha