سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دکتر حسن عباسی در نشست با طلاب مدارس علمیه اهواز

حوزه/ عباسی گفت: یکی از مسائل مهم دشمن، نفوذ تفکر لیبرال در درون است؛ چراکه تلاش لیبرال‌ها در داخل صرفاً معطوف به القای این مطالب است که « خط اسلام راستین نمی‌تواند پاسخ گوی نیازهای امروز جامعه بشری باشد»، «دشمنی با اسرائیل باید خاتمه پیدا کند»، و... است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حسن عباسی در نشست طلاب مدارس علمیه اهواز که با موضوع «نقش حوزه انقلابی در تمدن سازی نوین اسلامی» برگزار شد، با بیان اینکه تراز رهبری اداره جهان را در شخصیت مقام معظم رهبری می دانیم، اظهارداشت: وجه تمایز مقام معظم رهبری با دیگر شخصیت‌های برجسته جهان، تسلط به شریعت و راه‌حل‌های برتر ایشان برای اداره جهان است.

وی با تأکید بر تبیین و نشر سخنان مقام معظم رهبری در جامعه از سوی طلاب و روحانیون، گفت: متأسفانه مطالبی که از سوی امام خامنه‌ای در مجالس و محافل مختلف ایراد شده، در گذر زمان دچار غفلت و فراموشی گشته و معظم له نیز نسبت به این مهم گلایه داشتند که «حرف‌های ما گم شده است»؛ به همین دلیل یکی از مهم‌ترین وظیفه طلاب و روحانیون تکرار نکات کلیدی فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای جامعه با هدف گفتمان سازی است.

دکتر عباسی، از اجرای «طرح پیاده‌سازی گفتمان مقام معظم رهبری» برای انجام پروژه‌های دکترین در برخی دانشگاه‌های کشور خبرداد و تصریح کرد: از سال گذشته طرحی را مطرح کردیم که بر مبنای آن تعدادی از جوانان متدین انقلابی، آرام‌آرام از سخنان پیشین مقام معظم رهبری نت‌برداری کرده و اجزاء اندیشه‌ها و تبیین بخشی از شخصیت علمی و حکمی ایشان را در قالب پروژه‌های دکترینشان بیاورند تا إن شاءالله در آینده به بهره‌برداری‌های استراتژیک در جامعه منجر شود.

*جهان‌بینی رهبری

وی خطاب به طلاب و روحانیون حاضر در مراسم، با بیان اینکه وجه حکومت‌داری مقام معظم رهبری را از جهات گوناگون باید مشاهده و تفسیر کرد، گفت: به شما طلاب جوان توصیه می‌کنم وقتی حضرت آقا سخنرانی را انجام دادند، پرینت آن را از سایت معظم له تهیه و نکات کلیدی سخنانشان را در قالب «استراتژیست»، «سیاست»، «دکترین»، «خط‌ مشی» و.... محوربندی و شماره‌گذاری کرده و نهایتاً آن را آرشیو کنید؛ به همین روال سرانجام پس از چند سال می‌توانید با استفاده از بیانات محوربندی شده ایشان به شناخت و بصیرتی دقیق از جامعه و مسائل پیش رو دست یابید.

حسن عباسی چشم‌انداز و جهان‌بینی مقام معظم رهبری را مهم‌ترین درس استراتژیک  نامید و افزود: اگر طلاب جوان حوزه‌های علمیه خط فکری خود را بر مبنای سخنان امام خامنه‌ای تعیین نمایند، قطعاً در آینده از این طلاب، شخصیت‌هایی تراز حکومت‌داری جهانی ساخته می‌شود.

عباسی، با تأکید بر تبیین شخصیت ائمه اطهار(ع)، زعما و علمای بزرگ شیعه از حیث حکومت‌داری و تمدن سازی آن‌ها را درسی بزرگ برای طلاب جوان خواند و تأکید کرد: فتنه امروز جهان کفر «عدم شنیدن صدای امام جامعه توسط عامه مردم است»؛ پس شما طلاب و روحانیون وظیفه دارید در مسیر ترویج گفتمان رهبری میان مردم گام بردارید.

سخنران مراسم ، در ادامه تصریح کرد: ما در دورانی به سر می‌بریم که دشمن با همه جنود و سربازانش در تلاش است تا نسخه‌های درمان دردهای جامعه که توسط ولایت‌فقیه و شخص حضرت امام خامنه‌ای تولید می‌شود، به پیکره بیمار جامعه نرسد تا آرام‌آرام نسل جوان و پویای جامعه را به ورطه نابودی کشانند! و این اصلی‌ترین راهبرد دشمن در دهه‌های اخیر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمن برای نابودی جامعه مسلمانان، سه موج بزرگ در سراسر جهان به راه انداخته است، اظهارداشت: «موج اول همان فتنه‌های جهانی آمریکاست که امروز توسط «دونالد ترامپ» مدیریت می‌شود»، «موج دوم جنگ‌های ۳۰ ساله برای نابودی اسلام از درون که بازیگردان آن گروهک‌های تکفیری و وهابیون هستند» و «موج سوم نیز ترویج تفکر لیبرالیستی در درون کشور است».

*نفوذ تفکر لیبرال در درون کشور

وی  نفوذ تفکر لیبرالیستی در درون کشور را راهبرد جدی دشمن برای از بین بردن تفکر و اعتقادات شیعه خواند و تصریح کرد: یکی از مسائل مهم دشمن، نفوذ تفکر لیبرال در درون است؛ چراکه تلاش لیبرال‌ها در داخل کشور صرفاً معطوف به القای این مطالب است که «اسلام نسخه کارآمدی است و خط اسلام راستین نمی‌تواند پاسخ گوی نیازهای امروز جامعه بشری باشد»، «دشمنی با اسراییل باید خاتمه پیدا کند»، «انقلاب اسلامی کارآمد نیست! اساس انقلاب اشتباه بود» و.... است.

 عباسی، هشدار داد و تأکید کرد: فتنه‌ای که امروز توسط برخی لیبرال‌ ها عرضه می‌شود، متأسفانه به صورت زیرپوستی رشد کرده و زندگی برخی انسان‌ها را بورژوائی کرده است؛ به همین دلیل طلاب جوان باید بدانند تراز طلبه انقلابی، رسیدن به جایگاه ولایت ‌فقیهی است که امروز جهان را به لرزه درآورده است.

وی در پایان با بیان اینکه هدف اصلی مقام معظم رهبری، آماده‌سازی جهان برای ظهور حضرت حجت(عج) است، اظهارداشت: إن شاءالله با تلاش علما و اساتید حوزه‌های علمیه شاهد آن باشیم که خمینی‌های زیادی از حوزه‌های ایران بیرون آیند و جهان را برای حضور حضرت حجت(عج) آماده سازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha