پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه شاهدیه / حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی

حوزه / اساتید حوزه ، اطلاعات خود را در زمینه حوزه انقلابی تکمیل کنند و پیام های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را برای طلاب بیان و به صورت درس برای آنان ارائه کنند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با بیان اینکه منشور روحانیت حضرت امام خمینی(ره)بهترین مرجع برای شناخت حوزه های انقلابی است، گفت: امام(ره) در این منشور خط و مشی و روش های حوزه انقلابی را به خوبی تفکیک و مجزا کرده اند.

وی به برخی از موارد منشور روحانیت اشاره کرد و افزود: امام (ره)در این منشور می فرماید حوزه و روحانیت را در شهادت و در مبارزات سیاسی علیه استعمار پیش قدم دانسته است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه امام(ره) در منشور روحانیت می فرماید روحانیت با زهد و تقوا درس می خوانند و پس از کسب مقامامت علمی و معنوی نیز به همان شیوه زاهدانه با فقر و تهی دستی و عدم تعلق به تجملات دنیا زندگی کرده اند و هرگز زیر با منت و ذلت نرفته اند ، خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه بعضی ها به شیوه های دیگری عمل می کنند.

وی، استفاده از برخی از کتب بزرگان و مراجع برای درک درست از شاخصه های انقلابی دانست و اذعان کرد: ویژگی های روحانیت از دیدگاه مقام معظم رهبری، ویژگی های روحانیت و حوزه ها از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)، نظریات شهید مطهری در کتاب دَه گفتار، رسالت روحانیت از منظر شهید بهشتی از کتاب های با محتوای بسیار عالی در زمینه حوزه های انقلابی هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی یکی از راه های مناسب برای تفهیم حوزه انقلابی برای روحانیت، طلاب و اقشار مختلف مردم را گردآوری مجموعه ای کامل با استفاده از نوشته های کتب معرفی شده برشمرد و گفت: می توان با گردآوری گروهی متخصص و تفکیک سازی مسائل مهم این کتب به بیان شاخصه ها، کارکردها و ... حوزه های انقلابی پرداخت و اثر گذاری آن را در آینده نچندان دور دید.

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم تا زمانی که اسلام ادعای حکومت دارد هیچکس شک نداشته باشید که دشمن مبارزات پیگیر و مستمر برعلیه اسلام و بخصوص روحانیت که سردمدار تبلیغ اسلام است ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی در پایان گفت: اساتید حوزه اطلاعات خود را در زمینه حوزه انقلابی تکمیل کنند و پیام های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را برای طلاب بیان و به صورت درس برای آنان ارائه کنند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha