پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدرضا خوشخو-معاون بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با تکفیری ها

حوزه/ معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری از برگزاری همایش « اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر »، شنبه هفتم اسفند جاری در بجنورد خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خوشخو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با اعلام این خبر اظهار داشت: ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر» از سوی دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری و با همکاری دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در خراسان شمالی، با حضور علمای شیعه و سنی برگزار می‌شود.

وی افزود: دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری از ابتدای امسال تاکنون پنج همایش در استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان و سیستان و بلوچستان برگزار کرده است.

حجت‌الاسلام خوشخو با بیان اینکه با توجه به ترکیب جمعیتی اهل سنت و تشیع در خراسان شمالی، برای برگزاری این همایش انتخاب شد، تصریح کرد: ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر» در خراسان شمالی با مشارکت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان، اداره کل تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و سایر نهادهای همسو برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های این همایش گفت: همایش مذکور در خراسان شمالی با پیام تصویری مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی (دامت برکاته) آغاز می‌شود.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری اظهار داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسن زمانی رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری به عنوان سخنران محوری این همایش در این همایش روز شنبه سخنرانی خواهند کرد.

وی افزود: همچنین بر اساس برنامه مقرر است، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، حجت‌الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی در استان،  سه تن از علمای اهل سنت استان و ... نیز در این همایش سخنرانی داشته باشند.

حجت‌الاسلام خوشخو یادآور شد: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن، زمانی رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری همچنین روز جمعه ششم اسفند پیش از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد و نیز روز شنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حنفیه اهل سنت بجنورد سخنرانی خواهند کرد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری تصریح کرد: بر اساس برنامه مقرر است که حجت‌الاسلام زمانی دیداری هم با طلاب استان خراسان شمالی در محل مجتمع لاله سپاه پاسداران داشته باشند.

وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی همزمان با همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر» خبر داد و افزود: مدعوین در کارگاه‌های در نظر گرفته شده هم شرکت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام خوشخو، هدف از برگزاری این همایش را ترسیم چهره واقعی اسلام و اعلام تبری از جریان تکفیر و محکوم کردن اقدامات غیر اسلامی آن‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه کشورهای منطقه هم اکنون درگیر اتفاق شوم جریان تکفیری و داعش هستند و از آنجایی که علمای اسلام پرچم‌داران هدایت برای جامعه هستند، این همایش تلاش دارد تا با ایجاد هماهنگی و وفاق بین علمای اسلام زمینه روشنگری و شناخت بیشتر امت اسلامی از جریان‌های  تکفیری و افراطی را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه جریان تکفیر با انجام اقدامات شوم و غیر اسلامی خود قصد تخریب دین مبین اسلام را دارد، افزود: برای مقابله با جریان‌های تکفیری و افراطی باید به شکل اثباتی کار کرد یعنی واقعیت‌های دین مبین اسلام مثل رحمانیت، رأفت و اخلاق پیامبر (ص) را به شکل مستند برای مردم جامعه مطرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه تحکیم اتحاد موجود در میان امت اسلامی نیز از دیگر اهداف برگزاری این همایش است، گفت: ضرورت اتحاد در میان امت اسلامی بر مبنای گزاره‌های وحدت‌آفرین کلام وحی، امری اساسی در جهان اسلام به شمار می رود.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با اشاره به جنایت‌های صورت گرفته توسط جریان‌های افراطی و تکفیری، اظهار داشت: چهره اسلام چهره رحمانی بوده و با این جنایت‌ها مخالف است.

وی افزود: علمای شیعه و سنی خراسان شمالی در این همایش یک صدا از این حرکات نفرت انگیز تبری می جویند و راهکارهای مقابله با این جریانات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام خوشخو با اشاره به اینکه دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری زیر نظر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: این کنگره سلسله نشست‌های داخلی و خارجی برگزار می‌کند که این همایش نیز در ادامه همین نشست‌ها است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha