پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار اعضای برگزار کننده کنگره بزرگداشت شیخ صدوق

حوزه/ جامعه اسلامی و حوزه مدیون زحمت های و تلاش های علمای چون شیخ صدوق وآیت الله حائری یزدی ها می باشند، باید برای احیاء آثار علما صدراسلام تلاش بیشتری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای برگزار کننده کنگره بزرگداشت شیخ صدوق با بیان اینکه برگزاری همایش برای بزرگانی چون شیخ صدوق که در جامعه بسیار اثر گذار بودند در شرایط فعلی جامعه و نسل جوان ضروری است گفتند: همه باید بدانند که شیخ صدوق و امثال این عزیزان چه خدماتی در عرصه های  مختلفی انجام داده اند.

معظم له بیان داشتند: باید با فعالیت بیشتر کاری کرد  تا مردم و به خصوص نسل جوانان  افراد چون شیخ صدوق را بشناسند و تا فعالیت ها در این عرصه وسعت پیدا نکند وضع به همین صورت خواهد بود.

ایشان افزودند: همه باید بدانند علما چه برکاتی برای ترویج دین داشته اند و با چه مشقات و سختی هایی تلاش کردند تا دین به درستی منتشر شود و این رسالت حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی است تا بتوانند این نوع علما را به جامعه معرفی کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: متاسفانه نتوانستیم در معرفی الگوهای ارزشی و دینی قدم های مثبت برداریم. اگر مردم از فضایل و برزگواری آنها آگاه شوند قطعا جامعه به طرف آنها خواهند رفت .

 معظم له بیان داشتند: مردم باید بدانند علمای گذشته چه فعالیت تاثیرگذاری برای ترویج کرده اند تا ندانند چگونه می توانند از آثار آنها استفاده کنند.

 ایشان افزودند: جامعه اسلامی و حوزه مدیون  زحمت های و تلاش های علمای چون شیخ صدوق، آیت الله حائری مؤسس حوزه علمیه قم و سایر علما می باشند باید برای احیاء آثار علما صدراسلام تلاش های بیشتری کرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند: باید کاری کرد تا جامعه قدر دان  زحمات علما باشند و این عمل تنها با فرهنگ سازی ممکن است ولی این کار انجام نمی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha