پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 شهیده شاخص کشور ـ شهیده رقیه رضایی

حوزه / یادواره طلبه شهیده رقیه رضایی ، ۱۶ اسفند سال جاری با حضور خانواده این شهید و مسئولین کشوری و استانی، در قزوین برگزار می شود.

 دبیر برگزاری مراسم یادواره شهیده شاخص کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین اظهار داشت: خانم رقيه رضایی، طلبه شهیده و  از شهدای مکه هستند که  در سال 1366 هنگامی که در راهپيمایی برائت از مشرکين شرکت کرده بودند که  مورد هجوم عمال رژیم آ ل سعود قرار گرفته و به شهادت رسیدند و به عنوان جوان ترین شهيد مکه  می باشند.

رفیعی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی شهدای ارزشمندی از بانوان تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده که سهم بانوان در این عرصه بسیار می باشد، لذا باید سیره وروش این زنان را به جامعه به خوبی تبیین نماییم.

وی افزود: این شهيده علاوه بر جدیت در تحصيل، گام های انقلابی جهادی خود را در مبارزه عليه مظاهر فساد و بی بندوباری برداشته و به عنوان یک جوان انقلابی شناخته می شد و در حوزه علمیه نیز منشا خدمات ارزشمندی بود.

دبیر برگزاری مراسم یادواره شهیده رقيه رضایی  بیان داشت: خانم رقیه رضایی جزء شاگردان ممتاز دبیرستان نیز محسوب شده  و برای ادامۀ تحصیل به حوزۀ علمیۀ قم رفت تا هر چه بیشتر معرفت كسب كرده و با توشۀ اعتقادی قوی‌تر به دیار خود بازگردد.

وی خاطرنشان کرد : در راستای گرامیداشت یاد این شهیده، مراسمی 16 اسفندماه بعد از نماز مغرب وعشاء در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha