چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بانوان

حوزه/ دوره تخصصی فن خطابه در مرکز تخصصی حوزوی ریحانه الرسول (س)جویبار برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم زهرا پور استاد حوزه خواهران مازندران در این نشست بیان کرد: در دنیای امروز برای تبلیغ و رساندن احکام، دستورات دین و عقاید، اندیشه ها، پیام ها و خواسته ها، ابزار و وسایل زیادی کشف و ابداع شده است و نسل آدمی می تواند از راه های گوناگون اطلاع رسانی نماید.

وی افزود: با توجه به این که فنّ خطابه و سخنوری برای مبلّغین و گویندگان از مهمترین امور مورد نیاز است، لذا برای هر ناطقی که می خواهد بر اریکه سخن قرار گیرد، فراگیری اصول، قواعد و نکته های فن خطابه لازم و ضروری است تا کلامش زیبا، نافذ و مؤثر باشد و مخاطبان را به هدف مورد نظر برساند.

استاد حوزه خواهران مازندران ادامه داد: شما طلاب به عنوان مبلغین جامعه باید این نکته را همواره در نظر داشته باشید که سخنرانی یک مهارت بوده که نیاز به تمرین و تکرار دارد؛ همچنین در سخنرانی مخاطب را باید شناخت، نیاز او را سنجید و طبق احوال مخاطب سخن گفت.

وی اظهار کرد: اقناع و باوراندن مسأله به مخاطب با برهان و دلیل،جلب توجّه شنوندگان به سخن با آداب و احوال گوینده و تأثیر گذاری کلام با تحریک عواطف و برانگیختن نفوس از جمله اموری است که در خطابه باید مورد توجه قرار گیرد.

زهرا پور خاطر نشان کرد: یک خطابه شامل مقدّمه، بیان موضوع، پرداختن به موضوع اصلی، آوردن حکایات و تمثیل های مناسب، تنظیم شایسته، ترتیب مناسب مباحث، نتیجه گیری و پایان سخن می باشد.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha