جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه علميه آيت الله خوئي

حوزه/ توليت آستان قدس رضوي از بخش‌های مختلف مدرسه علميه آيت الله خوئي بازدید كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، صبح امروز چهارشنبه 4 اسفندماه با حضور در مدرسه علميه حضرت آيت الله خوئي(ره) مشهد، از بخش‌هاي مختلف اين مدرسه بزرگ دیدن كرد.

عضو مجلس خبرگان رهبري در ابتدا وارد فاز جديد(دوم) مدرسه علميه حضرت آيت الله خوئي شد و از مدرسه ثامن ­الائمه(ع) اين مدرسه كه عموما دروس خارج فقه در آن تدريس مي‌شود، دیدن كرد. توليت آستان قدس رضوي در ادامه از بخش‌هاي شرقي، غربي و شمالي فاز قديم(اول) اين مدرسه بازدید و سپس با حضور در كتابخانه بزرگ و جامع آيت الله خوئي از نزديك با فعاليت‌ها و عملكرد اين كتابخانه آشنا شد.

در این بازدید حجت الاسلام و المسلمین مصباح عاملی؛ مدیر حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام والمسلمین فرزانه؛ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان و حجت الاسلام مصباح موسوی؛ مدیر مدرسه علمیه آیت الله خوئی، تولیت آستان قدس رضوی را همراهی ‌كردند و حجت الاسلام فیض­ آبادی؛ مدیر داخلی مدرسه  توضيحاتي را درباره بخش‌هاي مختلف اين مدرسه ارائه كرد.

لازم به یادآوری است؛ مدرسه علميه حضرت آيت الله خوئي در زميني به مساحت 11 هزار متر مربع احداث شده و هم اكنون بيش از 1500 طلبه با ملیت‌های مختلف از جمله هندی، پاکستانی و افغانستانی در کنار طلاب ایرانی مشغول به تحصیل هستند و از فضای آموزشی و سطوح مختلف درسی، کتابخانه، سالن مطبوعات و بخش رایانه بهره می‌برند. يكي از مهمترین بخش­های این مدرسه شبستان معروف زیرگنبد است که دروس عالی سطح خارج مشهد در آن برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha