جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 409391
۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
تصاویر/ رونمایی از مجموعه مقالات همایش فقه و هنر

حوزه/ مراسم رونمایی از کتاب فقه با حضور اساتید و مدیران حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، مراسم رونمایی از اثر فقه هنر که مجموعه مقالاتی در این باب است پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله مقتدایی، آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله علیدوست و جمعی از هنرمندان و اسایتد فقه و هنر در مرکز فقهی ائمه اظهار برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجتالاسلام والمسلمین سید محمد حسین نواب گفت: مساله فقه و هنر بیش از 5 سال پیش در مدرسه اسلامی هنر دنبال شد ولی به دلیل اینکه باید انظباط کار دنبال می‏شد احتیاط صورت می‏گرفت.

وی افزود: مساله اصلی ما این است که در دوره‏ای زندگی می کنیم که هنر از سرگرمی به بخشی از شئون زندگی مردم تبدیل شده است و دیگر قابل حذف نیست.

مدیر مدرسه اسلامی هنر گفت: دنیا و حکومتها برای پیشبرد اهداف خود از فرصت هنر استفاده میکنند که مشکلات اجتماعی و اخلاقی و دینی خود را باهنر حل کنند؛ در شرق آسیا ادیان شرقی خود را بر هنر خود تحمیل کردهاند.

وی تصریح کرد: هنر مشکل نیست که آن را حل کنیم بلکه زبان قدسی است که می‏ توانیم مشکلات دینی و اجتماعی جامعه را از این طریق حل کنیم؛ هنر فرصت پرمخاطرهای است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

حجتالاسلام والمسلمین نواب اظهارکرد: سرانه گوش دادن به موسیقی در ایران 4 ساعت است؛ این چهار ساعت فرصتی است که می توان آن را در اختیار دین قراردهیم؛ در این شرایط و پس از گذشته 35 سال از انقلاب حکومت ما که یک حکومت شریعتمدار است نیازمند آن است که پاسخ این مباحث را از حوزه گرفته و به جامعه عرضه کند که مدرسه اسلامی هنر نیز بر این مبنی تاسیس شد.

وی گفت: پیش از فلسفه و حکمت و تاریخ هنر سوال این بود که در چه محدودهای میتوانیم حرکت کنیم که در این زمینه فقه باید به ما کمک میکرد؛ سند بالادستی که در جمهوری اسلامی نوشته میشود باید لوازم فقهی را رعایت کرده باشد و وقتی سند بالادستی وجود نداشته باشد کاری نمیتوان کرد که دنبال ثمرش باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha