پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر قریب به ۸۰ هزار طلبه در قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران در دومین روز از ششمین اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران کشور که پیش از ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شدف ضمن خیرمقدم به حاضرین و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه(س) به بیان نکاتی در مورد بهتر و باشکوه برگزار کردن عزادارای ایام فاطمیه پرداخت.

وی با بیان این که آثار و برکات حوزه های علمیه خواهران بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه خواهران سایقه طولانی ندارند و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه های علمیه خواهران به صورت محدود و انگشت شمار در برخی شهرها وجود داشت و ولی پس از پیروی انقلاب اسلامی و با پیشتیانی و حمایت های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله االعالی) حوزه های علمیه خواهران تشکیل شد و خوشخبتانه پیشرفت های بسیار خوبی نیز داشته است.

قائم مقام جامعه مدریسن حوزه علمیه قم با بیان این که نیت پاک آیت‌الله شرعی و خدمات صادقانه حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در پیشرفت و توسعه حوزه‌های علمیه خواهران تاثیر زیادی داشته است خاطرنشان کرد: در حال حاضر قریب به 80 هزار طلبه در قریب به 500 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور در حال تحصیل هستند.

وی با تاکید بر این که باید برنامه‌ریزی مشخصی صورت گیرد تا از ظرفیت فارغ التحصیلان و شاغلین استفاده بهینه شود، تصریح نمود: باید توانمندی فارغ‌التحصیلان شناسایی شود و از توانمندی‌های آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

دبیر شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: مسئولیتی که بر عهده مدیران استانی است، وظیفه بسیار سنگینی است و مدیران استانی باید با جدیت و استمداد از عنایات ویژه حضرت صاحب الامر، در صدد موفقیت باشند.

وی با اشاره به این که وظیفه شرعی مدیران استانی است که به تمامی مسائل زیر مجموعه‌های خود واقف باشند، افزود: مدیریت‌های استانی باید با جدیت و دقت نظر کامل به کار خود ادامه دهند؛ اگر مدیران مدارس و استان ها در پرورش طلاب مهذب و عالم موفق عمل کنند، در موفقیت این نیز سهیم خواهند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha