جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا محمدی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت کرمانشاه باتاکید بر اتحاد علمای اسلام در برابر تکفیری ها گفت: تکفیری ها هیچ بویی از انسانیت و بشریت نبرده اند

ماموستا محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با تاکید بر وحدت مسلمین و ایستادگی در برابر کفار، گفت: امروز اگر می بینیم که تکفیری ها دست به هر جنایتی می زنند، خود این امر نشات گرفته از قرائت اشتباه این گروه ها از دین مبین اسلام دارد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد: آنچه که امروز تکفیری ها و داعش انجام می دهند نه تنها هیچ سنخیتی با اسلام ندارد، بلکه افرادی مسخ شده هستند که هیچ بویی از انسانیت و بشریت نبرده اند.

وی ابراز داشت: در این بین باید روشنگری های لازم توسط متولیان امور دینی و شرعی بیشتر از پیش شود.

ماموستا محمدی با تاکید بر نقش کلیدی روحانیون در این برهه خاص از زمان، تاکید کرد: روحانیون که به نوعی پدر معنوی جامعه محسوب می شوند، باید سکان هدایت را به درستی در دستان خود داشته باشند و راه را از بیراهه تشخیص و برای عموم مردم تبین نمایند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: یکی از کارهایی که روحانیون باید آن را مدنظر داشته باشند، این است که آنها باید به علم روز و حوادثی که در منطقه و جهان روی می دهد به خوبی اشراف داشته باشند و راه راست و خدایی را به مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان آموزش دهند.

ماموستا محمدی در ادامه با اشاره به لزوم حفظ اخلاق حسنه و شرعی توسط یکایک افراد جامعه، افزود: اگر انسان همیشه اخلاقیات و شرع را مد نظر داشته باشد، بی شک هم در این دنیا و هم در آخرت از آرامش و سبک بالی خاصی برخوردار خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در پایان با اشاره به جایگاه امروز ایران در دنیا، اظهار داشت: خوب به یاد داریم که برخی از کشورها در همان ابتدای انقلاب اسلامی منتظر سقوط این نظام مردمی بودند، ولی به برکت خداوند متعال نه تنها این کشورها به آرزوی دیرینه خود نرسیدند، بلکه امروز ایران به یکی از قدرتهای مهم در منطقه و حتی جهان مبدل شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha