سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام قربانی ، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اهواز

حوزه/حجت‌الاسلام قربانی وی با بیان اینکه یکی از عناصر تعیین‌کننده در حکومت سازی نوین اسلامی، «فقه» می‌باشد، گفت: ما انقلاب کردیم تا تمدن سازی کنیم و تمدن سازی هم یعنی فراگیر کردن تفکر اسلامی و در دست گرفتن معادلات فکری عالم و تأمین بعد نرم‌افزاری آن است.

حجت‌الاسلام علیرضا قربانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری همایش «زیرساخت‌های فقهی حکومت اسلامی» اظهار داشت: مقام معظم رهبری در تبیین مراحل انقلاب، فرموده‌اند «انقلاب چند مرحله دارد و آخرین مرحله آن تمدن سازی است» که در این راستا و برای تحلیل این فرمایش حضرت آقا، مدیریت مدرسه علمیه اقدام به برگزاری همایش «زیرساخت‌های فقهی حکومت اسلامی» کرد.

وی با بیان اینکه یکی از عناصر تعیین‌کننده در حکومت سازی نوین اسلامی، «فقه» می‌باشد، گفت: ما انقلاب کردیم تا تمدن سازی کنیم و تمدن سازی هم یعنی فراگیر کردن تفکر اسلامی و در دست گرفتن معادلات فکری عالم و تأمین بعد نرم‌افزاری آن است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، یکی از اهداف برگزاری همایش تخصصی «زیرساخت‌های فقهی حکومت اسلامی» را تأمین نیازهای فکری متناسب با شرایط جامعه دانست و افزود: «فقه» در بعد نرم‌افزاری معارف دینی را متناسب با شرایط جامعه ارائه می‌دهد که تلاش کردیم تا برخی از ابعاد این مهم را در نشست تخصصی «زیرساخت‌های فقهی حکومت اسلامی» مطرح و بررسی کنیم.

حجت‌الاسلام قربانی، پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری را یکی از برنامه‌های مهم مدرسه امام خمینی(ره) اهواز خواند و تصریح کرد: پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری، اجرا و تبیین آنها برای طلاب است، یکی از برنامه‌های شاخصی که در معاونت‌های مدرسه اجرایی می‌شود.

وی، گفتمان سازی از فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای را اولویت برنامه‌های پژوهشی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برشمرد و در پایان اظهار داشت: إن‌شاءالله همه تلاش کادر مدیریتی مدرسه در این است که اعماق فرمایشات مقام معظم رهبری را برای طلاب مطرح و آنها را تبدیل به یک گفتمانی واحد کند تا طلاب و روحانیون بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha