جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 گردهمایی فضلا و طلاب استان گلستان  در قم

حوزه/ گردهمایی فضلا و طلاب استان گلستان با حضور نماینده ولی‌فقیه در این استان در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این همایش که چهارشنبه‌شب در سالن جلسات فقهی ائمه اطهار(ع) قم و با حضور جمع کثیری از طلاب و فضلای استان گلستان  مقیم حوزه علمیه قم برگزار شد آیت‌الله نور مفیدی نماینده ولی‌فقیه در این استان به سخنرانی پرداخت.

آیت‌الله نور مفیدی در این مراسم با بیان اینکه اثری که عالم فاضل برجسته و مهذب در جامعه دارد از هر دانشمند دیگری بیشتر است افزود: اگر هدف از آموزش فراگیری علم باشد، یک عالم دینی با دیگران هیچ تفاوتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه علم با مغز مردم کار دارد، اما تهذیب با دل مردم گفت: اثر یک عالم مهذب از عالم دیگری که حتی علم بیشتری داشته باشد بیشتر است.

همچنین ، حجت منگنه چی مدیر موسسه دارالمعرفه و مدیر دفتر آیت‌الله نور مفیدی در قم در سخنانی با اشاره به برخی فعالیت‌های دفتر آیت‌الله نور مفیدی در قم و با بیان اینکه حمایت از طلاب ممتاز یکی از برنامه‌های اصلی این دفتر است، گفت: در سال جاری 28 ممتاز تحصیلی، 10 ممتاز پژوهشی و 6 ممتاز قرآنی داشته‌ایم که سعی کرده‌ایم به‌وسیله پرداخت شهریه بیشتر و همچنین وام از این عزیزان تجلیل کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در گردهمایی چهارم فضلا و طلاب استان گلستان قرار داریم گفت: علاوه بر برگزاری گردهمایی طلاب، هر سال جلسه‌ای صمیمی برای طلاب جدیدالورود استان در قم با حضور آیت‌الله نور مفیدی گرفته می‌شود.

مدیر دفتر آیت‌الله نور مفیدی در قم به نشست‌های برگزاری شده توسط این دفتر در سال جاری اشاره کرد و  گفت: نشست پژوهشی با حضور حجت الاسلام و المسلمین عماد، نشست طلاب ممتاز استان با حضور نماینده مرکز خدمات در امور طلاب ممتاز و نشست مبلغان استان گلستان با حضور معاون فرهنگی دفتر تبلیغات از جمله نشست‌هایی برگزار شده توسط این دفتر است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی توسط این دفتر در سال 95 بیان کرد: دوره آموزشی تحقیق استاندارد در علوم حوزوی، دوره آموزشی تبلیغ در فضای مجازی، کارگاه آموزشی مسابقات دینی در حوزه کودک و نوجوان و کارگاه آموزشی قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان، دوره‌های برگزار شده توسط این دفتر است.

در این گردهمایی سه نفر از طلاب استان گلستان دقایقی را به سخنرانی پرداخته و به مشکلات طلاب استان اشاره کردند.

برگزاری دوره هایی برای تبیین طلبه انقلابی، توجه به امر پژوهشی و ایجاد سازوکاری در استان برای رفع سردرگمی طلاب در پژوهش، تأسیس موسسه طلاب استان گلستان، توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در اسلامی کردن علوم انسانی و ایجاد یک انتشاراتی برای طلاب استان در شهر قم ازجمله مسائل مطرح شده بود.

در پایان این مراسم طلاب ممتاز این استان تجلیل شدند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha