سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مصطفی گودرزی معاون تهذیب حوزه تویسرکان

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه شیخ علی خان زنگنه تویسرکان با اشاره به نقش تربیتی اساتید، بر لزوم برگزاری کارگاه های تخصصی مشاوره ویژه اساتید تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام مصطفی گودرزی، شب گذشته در جلسه معاونین تهذیب مدارس علمیه همدان، با موضوع بررسی مسایل تربیتی، گفت: یکی از برنامه های اجرا شده در راستای ارتقای تهذیب طلاب، تشکیل گروه های تربیتی با مدیریت اساتید مدرسه است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه شیخ علی خان زنگنه تویسرکان ادامه داد: این گروه ها به صورت اختیاری و متشکل از ده نفر از طلاب است و استاد مستقیما با آنها مرتبط بوده و مشکلات آنان را بررسی و از حیث اخلاقی و تحصیلی به آنها کمک می کند.

وی در ادامه افزود: اگر اساتید بتوانند در حل مشکلات به طلاب کمک نمایند، آنها را راهنمایی می کنند، ولی اگر نتوانند افراد را به شورای تهذیبی مدرسه ارجاع می دهند تا در این شورا به بررسی مشکل و حل آن بپردازند.

حجت الاسلام گودرزی با اشاره به نقش طلاب در رشد علمی و اخلاقی طلاب، ابراز داشت: یکی از برنامه های مدرسه علمیه شهر تویسرکان حضور اساتید در ساعات خاصی برای رفع مشکلات درسی و تربیتی و اخلاقی می باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه شیخ علی خان زنگنه تویسرکان ادامه داد: غیر از جلسات هفتگی درس اخلاق، از اساتید در حلقه های معرفتی استفاده می شود تا در جمع  طلاب به بررسی اخلاق و مسایل اجتماعی بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری کلاس های دانش افزایی مشاوره ویژه اساتید، افزود: باید برای اساتید کارگاه های دانش افزایی مشاوره برگزار شود تا آنان بتوانند به خوبی طلاب را راهنمایی کنند.

حجت الاسلام گودرزی خاطرنشان کرد: اساتید باید در مسئله فرقه شناسی آگاهی لازم را داشته باشند تا بتوانند افرادی که در جامعه به دام این گروه ها افتاده اند را راهنمایی کنند و طلاب را نیز با ماهیت این فرق آشنا سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha