سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تمدن نوین اسلامی

حوزه/ استاد دانشگاه های تهران گفت: منتظر واقعی کسی است که منتظر به انجام وظیفه باشد، نه اینکه بایستد تا بمیرد بدون آنکه اقدام عملی انجام داده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، امین جلال منش شامگاه چهارشنبه در نشست علمی تمدن نوین اسلامی در سالن فرهنگی 313 مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: آرمان های انقلاب و تحقق اهداف انقلاب در واقع عامل و زمینه ساز ظهور است، هرچقدر ما فرایند تمدن سازی را طی کنیم در واقع زمینه سازی ظهور را طی کرده ایم.

معاون جهاد علمی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان ادامه داد: باید در این باره معادل سازی کرد یا به نوعی بگویم مراحل 5 گانه اهداف انقلاب اسلامی که مورد تایید مقام معظم رهبری می باشد در واقع به منزله طی کردن مراحل زمینه ساز ظهور می باشد.

وی با بیان اینکه نظام سلطه در تحقق تمدن نوین اسلامی ممانعت ایجاد می کند ، افزود: نظام سلطه با نفوذ در ارکان نظام و حتی ترور کسانی که در تحقق تمدن نوین اسلامی گام برداشته اند تلاش می کند که مانع تحقق این مهم شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در خصوص فرایند تببین تحقق اهداف انقلاب 5 مرحله را عنوان نموده اند، گفت: در این پنج مرحله اساسی اگر به درستی اقدام گردد بدون تردید زمینه ساز ظهور خواهد بود.

جلال منش اظهارداشت: بنا بر فرمایشات ایشان، مرحله اول، «انقلاب اسلامی» و مرحله دوم نیز «تشکیل نظام اسلامی» است. لذا انقلاب اسلامی، هم اکنون از این دو مرحله عبور کرده است، ایشان مرحله سوم تحقق اهداف انقلاب را «تشکیل دولت اسلامی» می دانند و انقلاب اسلامی هم اینک در این گام قرار دارد. لذا علاوه بر تشریح و تبین مرحله سوم، تکالیف مردم و مسئولین در این مرحله را نیز برشماری نموده اند.

استاد دانشگاه ادامه داد: مراحل چهارم و پنجم را «تشکیل کشور اسلامی» و «شکیل دنیای اسلامی» ذکر نموده و برای رسیدن به آنها، وظایف و انتظاراتی که از مردم و کارگزاران نظام اسلامی می رود را ذکر فرموده اند.

وی گفت: اگر این اهداف به درستی تببین گردد و اجرایی شود در واقع توانسته ایم زمینه های ظهور را فراهم کنیم.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha