شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله صدیقی

حوزه/ مراسم چهارمین سالگرد بزرگداشت یاد و خاطره آیت الله خوشوقت در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم چهارمین سالگرد بزرگداشت یاد و خاطره آیت الله خوشوقت، ضمن تسلیت ایام فاطمیه خاطرنشان ساخت: سبک تربیتی فقهای عارف و سالکین فقیه از مرحوم ملا قلی تا آیت الله العظمی بهجت از طریق معرفت نفس به توحیدبوده است.

وی افزود: این امر راه هایی دارد که یک بخش آن قرآن و وحی است و فهم ظواهرآن نفس بشر را چیزی متفاوت نسبت به دیگر موجودات معرفی کرده است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: مسئله مهمی که ما نسبت به آن تاکید و توجه کافی نداریم، این که خداوند متعال هنگام خواب، روح و حقیقت ما را توفی می کند، خواب لقاء الله و انتقال از عالم کسرت و ماده است ولی ما نمی دانیم و هر شب مرحله ای از مرگ را درک می کنیم.

وی افزود: لذا ما موقع خوابیدن باید با وضو باشیم و رو به قبله بخوابیم و همانا متوجه نیستیم که در هر خوابی که می رویم جان ما را خدا می گیرد و امیدواریم که خدا زمانی که جان ما را می گیرد آلوده و  آغشته به لجن زار دنیا نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به روایتی از حضرت علی علیه السلام خاطرنشان ساخت: باید بدانیم عارف کیست؟ و عرفان چیست؟ عارف کسی است که خود را بشناسد و بتواند خود را تشخیص دهد و بداند که جسم ما در مرحله زندگی می کند که در همسایه آن موجودات آبزی جنگلی و ... هستند و متاع نیز یکسان است و اگر بخواهیم خود را بشناسیم باید تفاوت های خود را درک کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فضیلت آیه شهادت ابراز داشت: در روایت آمده اگر کسی آیه شهادت را بعد از هر فریضه بخواند خدا هفتاد بار در روز به او نظر می کند، یعنی دوام مذکوریت پیدا می کند و اگر کسی اهل دل باشد خدا دلدار است و او را رها نخواهد کرد.

وی در ادامه یاد آور شد:اگر انسان اهل دل بود وجود او خانه حق تعالی است که خدا در آنجا جلوه می کند و آن دل عرش رحمان می شود و وقتی عرش رحمان شد مایی نخواهیم بود، بلکه مصداق دعای امام حسین قرار می گیریم در دعای عرفه که تقدیر امور به دست صاحب دل خواهد بود و همه جا رنگ خدا و بوی خدا می دهد، پس حیاط ما به یاد خدا و فهم پروردگار است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با اشاره بعد شخصیتی آیت الله خوشوقت ابراز داشت: آیت الله خوشوقت در محضر معنوی و ربوبی، لقمه های جمال و صفات و .. از اهل بیت(ع) گرفتند در این وادی سفرها برایش پهن بود و لقمه هایی به او دادند.

وی افزود: ایشان نسبت به حاکمیت و ولایت فقیه حساس بودند، در فراز و نشیب ها مثل کوه راسخ بود اما نسبت به سکولار و ... حساسیت خاصی داشت. و سعی می کرد مردم در  امور عتقادی خود راسخ باشند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطر نشان ساخت: افرادی که با ایشان بودند، ولی زاویه ای با انقلاب و ولایت داشتند قربی به ایشان نداشتند، چرا که تمام وجود ایشان در ولایت و انقلاب هضم بود قولا و عملا حامی و مدافع بود و نسبت به مقام معظم رهبری ارادت و علاقه ویژه ای داشتند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha