سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ همایش بین‎المللی نقش خمس در تعالی فرهنگ جامعه ـ حجت الاسلام المسلمین نصیری فرد

حوزه/ امروزشبهه افکنی های دشمنان علیه فریضه خمس از دو جبهه به جامعه تزریق می شود که شامل وهابیت و جریان های سکولار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام المسلمین نصیری فرد صبح امروز در همایش بین المللی خمس و تعالی فرهنگی جامعه که در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزارشد، با اشاره به تاسیس بنیاد بین‎المللی احیای فرهنگ خمس گفت: از دیر باز تبلیغ دین، تکثیر و تالیف کتب شیعه، احداث حوزه‎های علمیه، بناهای عام المنفعه، حمایت از شیعیان محروم، کمک به نهضت های شیعی و مبارز با اجرای این حکم الهی تسهیل و میسر شده است.

وی افزود:از جمله آثار خمس می توان به خدمات گسترده و بی شمار خدمات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به جامعه و علاوه بر زمینه سازی سقوط رژیم طاغوت اشاره کرد.

دبیر همایش بین‎المللی خمس و تعالی فرهنگی جامعه گفت: با توجه به اهمیت این مساله، امروزه تردید افکنی ها و شبهه افکنی های دشمنان علیه فریضه خمس از دو جبهه به جامعه تزریق می شود که شامل وهابیت و جریان های سکولار هستند.

حجت الاسلام المسلمین نصیری فرد اظهارکرد: حجم شبهات و حملات به خمس با هدف تخریب رابطه مرجعیت و مردم به حدی است که تلاش خطیبان و وعاظ و اندیشمندان با همه تلاش هایی که دارند نتوانسته است مقابله درخوری در مقابل این حجم فراهم سازد.

دبیر همایش بین‎المللی خمس و تعالی فرهنگی جامعه بیان کرد: فقدان مجموعه ای که متکفل صورت بندی و پاسخ به این شبهات باشد باعث شد که این مشکلات افزون تر شود؛ با درک این مهم و به لحاظ ترویج فرهنگ خمس، آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان خوزستان که سالها دغدغه این امر را داشته است به تاسیس بنیاد فرهنگ خمس همت نهاد.

وی گفت: همایش حاضر، طلیعه تاسیس این بنیاد است؛ پیش از این بنیاد خدمت مراجع عظام ایران و نجف رسیدیم و در این زمینه با تشویق و ترغیب و راهنمایی های مراجع عظام، این مسیر طی شده است.

حجت الاسلام المسلمین نصیری فرد اظهارکرد: فعالیت های این بنیاد، علمی،‌فرهنگی و ترویجی است؛ در این موسسه ابعاد فقهی و اجتماعی و جامعه شناسی و روانشناسی در زمینه فریضه خمس در نظر گرفته می شود.

دبیر همایش بین‎المللی خمس و تعالی فرهنگی جامعه بیان کرد: راهبرد خاص ما در این بنیاد آن است که این بنیاد اخذ خمس و مراودات مالی نداشته و ندارد و کار آن صرفا، در زمینه فرهنگسازی است.

وی شمول و گستره فعالیت این بنیاد را بین المللی دانست و گفت: شمول فرهنگسازی خمس، در عرصه بین المللی است، چون باید تمام کشورهای اسلامی و شیعیان با این معارف آشنا شوند.

حجت الاسلام المسلمین نصیری فرد با ذکر این مطلب که این بنیاد به هیچ نهاد و سازمانی وابسته نیست عنوان کرد: این بنیاد تحت اشراف مراجع عظام تقلید فعالیت می کند و خود را ملزم می داند که گزارش فعالیت های خود را خدمت مراجع عظام تقلید ارایه دهد و رهنمودهای لازم را از این حضرات اخذ کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha