پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ عبدالله الدقاق

حوزه/ حجت الاسلام عبدالله الدقاق گفت: ملت بحرین با اقتدا به امام حسین (ع) و شعار هیهات مناالذله و الگوگیری از بصیرت و شجاعت حضرت عباس (ع) در تبعیت از امامش پیروز و شکست‌ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت‌الاسلام عبدالله الدقاق، در سومین یادواره شهدای مهندس کاشان، به علل محدثه و مبقیه هر انقلاب اشاره کرد و گفت: انگیزه، ایمان و اقدام از علل محدثه و خون شهدا و حرکت مردمی، رهبری علما و  وحدت ملی علل مبقیه هر انقلاب است.

این روحانی مبارز بحرینی خاطرنشان کرد: حرکت مردمی حتی اگر گروهی باشد، ثبات ندارد و اگر حزبی و غیر مردمی باشد، خاموش می‌شود، ولی حرکت مردمی با خون شهدا اثرگذارتر و ماندگارتر و باقی است.

وی، ادامه هر انقلاب و نهضت را مرهون خون شهدا دانست و افزود: خون شهدا با رهبری علما به ثنر می نشیند و الا بدون این رهبری پایمال می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالله الدقاق در ادامه با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که «ما نمی‌گذاریم دوباره زینب کبری(س) به اسارت رود» گفت: حرم حضرت زینب(س) از برکت خون شهدای مدافع حرم در اسارت واقع ‌نشد و آزاد شد.

به‌گفته ‌وی، دشمنان با 30 هزار نیرو در برابر نیرو های مدافع حرم که 500 نفر بیشتر نبودند حتی تا 500 متری حرم مطهر حضرت زینب(س) رسیدند، اما مدافعان ایستادند و تا آخرین نفس و قطره خون از حرم دفاع کردند و پیروز شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که80 درصد جمیت بحرین را شیعیان تشکیل می دهند، گفت: آل خلیفه بدترین ظلم ها را علیه داشته است.

حجت‌الاسلام عبدالله الدقاق، با اشاره به استقرار پایگاه پنجم نظامی آمریکا و پایگاه نظامی انگلیس در بحرین، ابراز داشت: آمریکا بزرگترین پایگاه نظامی خاورمیانه را در بحرین دارد و حتی نیروهای عربستان سعودی نیز در این کشور هستند.

به ‌گفته‌ وی، مردم قیام کردند تا میدان لولو (شهدای بحرین) رسیدند و تجمع بزرگی تشکیل دادند و دولت آل خلیفه نیز با ترس از این تجمع، درخواست ورود نیروهای نظامی از عربستان سعودی کرد و آنها با ورود به بحرین خون تعداد زیادی از شیعیان را ریختند.

این روحانی مبارز بحرینی، با اشاره به شهادت 9 نفر از طلاب بحرین در دوران دفاع مقدس ایران، افزود: بیش از 260 نفر از مردم بحرین در انقلاب و مبارزات این کشور از چهار فوریه سال 2011 تاکنون به شهادت رسیدند.

وی، به حمایت انگلیس، آمریکا، عربستان سعودی و حتی اسرائیل و امارات از آل خلیفه اشاره  کرد و گفت: آل خلیفه با حمایت آنها تابعیت شیخ عیسی‌قاسم را سلب‌ کرد و حتی تهمت پولشویی به این عالم بزرگوار زدند.

حجت‌الاسلام عبدالله الدقاق افزود: آل خلیفه با تشکیل دادگاه علیه شیخ عیسی‌قاسم می‌خواهد او را اخراج‌کنند، ولی ملت زنده و شهیدپرور بحرین با تجمع 24 ساعته اطراف منزل شیخ از وی حمایت و محافظت می‌کنند.

این روحانی مبارز بحرینی با تاکید بر اینکه  آل خلیفه از عربستان، امارات، ترکیه و حتی اسرائیل برای مقابله با ملت بحرین نیرو وارد بحرین کرده ‌است، گفت: ملت شهیدپرور بحرین از این نیروها نمی‌ترسند چون در مکتب امام حسین(ع) که فرمود «أَلا إِنَّ الدَّعِی بْنَ الدَّعِی قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ / آگاه باشید که فرو مایه، فرزند فرومایه، مرا در بین دو راهی شمشیر وذلّت قرار داده است وهیهات که ما زیر بار ذلّت برویم» پرورش یافته ایم.

حجت‌الاسلام الدقاق، با اشاره به اینکه ملت بحرین با دعای ملت ایران به ویژه خانواده شهدای مدافع حرم پیروز است، گفت: ما در این دفاع و مبارزه با اقتدا به بصیرت و شجاعت حضرت ابالفضل‌العباس(ع) در تبعیت از امامش، از آیت‌الله قاسم حمایت و دفاع می‌کنیم و در مقابل زورگویان و ظالمان می‌ایستیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha