جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احکام شرعی

حجت الاسلام یوسفی گفت: یکی از مسایل مهم در جامعه احکام بانکداری اسلامی است، ولی مردم آگاه به احکام الهی نیستند و دچار حرام و ربا می شوند، لذا روحانیون باید احکام پولی و بانکی را تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام علیرضا یوسفی، صبح امروز در کلاس شوه پاسخ گویی به احکام ویژه طلاب شرکت کننده در کارگاه تلبس، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: ای اباذر مقدار کمی از وقت را به فراگیری علم پرداختن نزد خداوند متعال از عبادت هزار شب که در هر شب هزار رکعت نماز خوانده شود، محبوب تر است.

وی بیان این که  باید ثمرات و فضایل عمل به احکام الهی را برای جوانان تبیین کنیم، افزود: بیان احکام جزء وظایف ذاتی روحانیت است و یادگیری نیز وظیفه متقابل مردم است.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به ضرورت یادگیری و آموزش احکام، افزود: در احادیث فراوانی به این مطلب تاکید شده که اگر کسی به یادگیری احکام  الهی اهتمام نورزد، با کوچک ترین شبهه ای گمراه می شود.

وی در ادامه به معرفی کتب مورد نیاز طلاب در روش بیان احکام پرداخت و گفت: طلاب می توانند کتاب های روش بیان احکام استاد فلاح زاده، درآمدی بر آموزش احکام استاد وحیدی،شیوه های جذاب سازی احکام و شیوه های بیان احکام استاد اکبری را مطالعه کنند.

حجت الاسلام یوسفی یادآور شد: یکی از مسایل مهم در جامعه احکام بانکداری اسلامی است، ولی مردم آگاه به احکام الهی نیستند و دچار حرام و ربا می شوند، لذا روحانیون باید احکام پولی و بانکی را تبیین کنند.

شرایط تلبس طلاب

حجت الاسلام حجت الله کشوری، معاون تهذیب حوزه علمیه همدان نیز در این کارگاه گفت: طبق مصوبه شرایط تلبس، طلابی که دارای پرونده فعال هستند و پایه پنجم آنها در دوره بلند مدت و پایان 130 واحد درسی در دوره سفیران هدایت تکمیل شده است، موظف اند که 30 ساعت کلاس آموزشی را بگذرانند و این دوره در همدان در دو روز کامل برگزار می شود.

وی ادامه داد: موضوعات این دوره شامل روش بیان احکام ، روحانیت و سیاست، آموزش بستن عمامه، مدیریت مسجد، کارگاه تجوید الصلاة، کارگاه تجهیز میت، آداب سخرانی دینی و زی طلبگی و جایگاه طلبه در جامعه می باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان افزود: بعد از اتمام دوره متقاضیان به مصاحبه دعوت می شوند و مصاحبه با ذکر منبع از جمله کتاب 72 درس از احکام، شیوه سخنرانی، عقاید علامه مصباح یزدی و دیگر منابع است از آنها مصاحبه گرفته می شود.

حجت الاسلام کشوری در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مسایل مهم در مصاحبه تجوید و روخوانی قرآن کریم است و همچنین آشنایی با مسایل عمومی احکام و اعتقادات و آگاه بودن از مسایل سیاسی و اجتماعی روز است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به نظام مند شدن پرونده های طلاب، متقاضیان باید در سامانه تلبس که در پنل شخصی هر طلبه وجود دارد، ثبت نام تبلس را تکمیل کنند و قبل از انتقال از مدرسه، حکم تلبس خود را از مدرسه ای که در آن ملبس شده اند بگیرند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha