شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ همایش وحدت و تمدن نوین اسلامی

حوزه/ معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: تحولات مثبت در ایران اسلامی در رصدخانه های رژیم صهیونیستی و محافل آمریکایی با دقت مورد توجه قرار می گرفت و آنان کرسی های اسلام شناسی و شیعه شناسی را در سال های ابتدایی انقلاب اسلامی در دانشگاه های تلاویو راه اندازی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر منوچهر متکی امروز در اولین همایش «وحدت و تمدن نوین اسلامی با رویکرد نهادینه کردن فرهنگ تقریب» که در سالن قدس مجتمع آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: اقدام شکل گرفته در قالب تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ساماندهی و نهادینه سازی ایده و اندیشه امام راحل بوده و رهبر انقلاب نیز آن را در قالب تشکیل این مجمع ساماندهی نمودند.

وی ابراز داشت: قرارگرفتن وحدت و تمدن سازی نوین اسلامی در کنار یکدیگر، ارائه دهنده این پیام روشن است که در نگرش به تاریخ اسلام هر زمانی که مسلمانان در قالب امت واحده وحدت داشته؛ در کنار هم بوده و به نوعی هم افزایی داشتند، موجب تمدن اسلامی شده است.

معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان ساخت: تمدن نوین اسلامی یعنی در زمان حاضر ما بتوانیم حداقل در بعد تئوری و نظری نظام هماهنگ از اسلام را در حوزه های مختلف آن معرفی نماییم؛ به عبارت دیگر اسلام را در نظامات اجتماعی سیاسی فرهنگی اقتصادی باز تعریف کنیم که مجموعه آنان نظام حکومتی الگو را که به تأکید رهبر انقلاب در برخی از محافل علمی و پژوهشی و مطالعایت اسلامی در حال شکل گیری است.

وزیر اسبق امور خارجه ایران تصریح کرد: برخی از محققین دیدگاه های رهبر انقلاب را پیرامون تمدن سازی اسلامی استخراج کردند و آنچه که امروز از ضروریات می باشد، بازنویسی و بازتعریف و تبیین این مبانی در تمدن اسلامی است.

دکتر متکی بیان داشت: دو کلمه «ایران» و «آمریکا» طی 38 سال گذشته بیشترین دو کلمه ای هستند که در این دو کشور به دلائل گوناگون از آن نام برده شده است.

وی با بیان این مطلب که با بررسی این موضوع و اتفاق، به دو نکته خواهیم رسید، اظهار داشت: نکته نخست، اهمیت هر یک از این دو کشور برای یکدیگر و ظرفیت بالای بازیگری و نقش آفرینی این دو قدرت می باشد؛ همچنین نکته دوم، قدرت سخت افزاری و نرم افزاری این دو کشور برای تأثیرگذاری بر مهمترین تحولات و بحران های بین المللی می باشد.

معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: امروز براندازی و استحاله نمودن نظام و انقلاب اسلامی ایران در دستور کار استکبار جهانی قرار داشته و همچنان به دنبال آن می باشند.

وزیر سابق امور خارجه ایران خاطرنشان ساخت: حضور سعودی ها به عنوان مبلغان اسلام پس از انقلاب از موارد خوشایند غرب بوده است؛ چراکه آنان اسلامی را ارائه می کردند که خطری برای استکبار نداشت و غربی ها نیز از آن حمایت می کردند.

دکتر متکی تصریح کرد: سعودی ها در ادامه فعالیت های خود متوجه شدند که هرچه تلاش می کنند نمی توانند از قدرت سربازگیری انقلاب اسلامی و امام راحل جلوگیری نمایند.

وی با بیان این مطلب که این کشورها پس از سی سال متوجه شدند که ایران اسلامی بسیار از آنان پیشرفت بهتری داشت است، بیان داشت: این تحول های مثبت در ایران اسلامی در رصدخانه های رژیم صهیونیستی و محافل آمریکایی با دقت مورد توجه قرار می گرفت و آنان کرسی های اسلام شناسی و شیعه شناسی را در سال های ابتدایی انقلاب اسلامی در دانشگاه های تلاویو راه اندازی کردند.

معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: استکبار جهانی در ادامه به این فکر افتاد که از تاکتیک خود جمهوری اسلامی ایران برای نابودی اسلام استفاده نماید که در این راستا گروه هایی نظیر القاعده و در ادامه داعش را به راه انداخت تا با استراتژی «النصر بالرعب» بتواند به این هدف خود دست پیدا کند.

وزیر سابق امور خارجه ایران ابراز داشت: اگر این گروه ها امروز ده ها هزار نفر را در سوریه، عراق و یمن به خدمت گرفته اند، به این معناست که آنان ظرفیتی صد هزار نفری را در دنیا پدید آوردند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

دکتر متکی خاطرنشان ساخت: این گروه ها آنچنان بر روی تفکر اعضای خود کار کرده اند که عاشق کشته شدن در این راه بوده و منتظر رسیدن به رسول الله(ص) می باشند.

وی تصریح کرد: امروز آمریکایی ها و صهیونیست ها حربه ای را به کار گرفته اند که مقابله با آن ساده نیست و پس از سی و چند سال ملاحظه و رصد دقیق انقلاب اسلامی به آن رسیده اند.

معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: امروز استکبار از کینه میان شیعه و اهل سنت سود برده و دنبال دستیابی منفعت از این راه می باشد.

وزیر سابق امور خارجه ایران با بیان این مطلب که باید کار فکری و بنیادی برای وحدت و تقریب مذاهب اسلامی کرد، اظهار داشت: باید جهات فقهی، قرآنی، روایی و تاریخی تقریب را شناسایی نمود و به دنبا عرضه نمود تا بتوان با سوء استفاده دشمنان مقابله کرد.

دکتر متکی در پایان به اظهارنظرهای رئیس جمهور جدید آمریکا پرداخت و ابراز داشت: امروز موضع گیری های ترامپ در آمریکا، حرف یک فرد نیست؛ بلکه تیم و فکری پشت سر اوست تا بتواند آمریکا را به اوج خود برسانند.

وی خاطرنشان ساخت: این سیستم، تفکرات اوباما و بوش را مایه نزول آمریکا دانسته و به دنبال آن هستند آمریکای جدیدی را به دنیا عرضه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha