جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی اصغر قائمی

حوزه/ استاد حوزه اشاره به اینکه فرصت دوران طلبگی باید در جهت کسب معارف اخلاقی و علمی هزینه شود، گفت: با تدبر در آیات و روایات قرآن و مکتب اهل بیت(ع) می توان در جهت تهذیب نفس و رسالت تبلیغی قدم های اساسی برای ترویج و گسترش آموزه های دین مبین اسلام برداشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین اصغر قائمی، صبح امروز، در درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه خواهران ریحانة الرسول(ص) شهرستان نورآباد، با اشاره به اینکه طلاب باید قدر جایگاه و رسالت تبلیغی خود را بدانند، اظهار داشت: با استفاده از فرصت تحصیل در حوزه و بهره مندی هدفمند از این اوقات، می توان در جهت تربیت طلابی مهذب و توانمند گام برداشت.

وی با بیان اینکه طلاب باید با انس با قرآن، تدبر در آیات و روایات دینی و همچنین مطالعه سیره اهل بیت(ع) در جهت کسب فضائل اخلاقی و معنوی تلاش کنند، خاطر نشان کرد: قرائت روزانه قرآن کریم و خواندن ادعیه عهد، آل یاسین و جامعه کبیره، می تواند چراغ راهی برای کسب معارف اخلاقی و معنوی در بین طلاب باشد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه اعمال، رفتار و کردار هر انسان، نشأت گرفته از میزان اعتقادات و فضائل اخلاقی است، بیان داشت: تدبر در آیات الهی و احادیث و روایات معصومین(ع) می تواند مبلغانی کارآمد و اثر گذار را برای تبلیغ معارف دینی تربیت نماید.

حجت الاسلام والمسلمین قائمی یادآور شد: اگر دین مبین اسلام را به درختی تشبیه نماییم که دارای شاخه ها و میوه های گوناگون است، می توانیم شاخه های آن که اعتقاد به توحید، معاد و نبوت و همچنین میوه های آن که نماز، روزه، خمس و زکات است را، به صورت ملموس و مشخص درک نمود.

وی در پایان با اشاره به اینکه استفاده از فرصت های تحصیل دوران طلبگی باید در جهت کسب معارف اخلاقی و علمی هزینه شود گفت: با تدبر در آیات و روایات قرآن و مکتب اهل بیت(ع) می توان در جهت تهذیب نفس و رسالت تبلیغی قدم های اساسی برای ترویج و گسترش آموزه های دین مبین اسلام برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha