جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه با هشدار به روحانیون و طلاب در خصوص ایستادگی مقابل تفکرات انحرافی که سعی دارد حوزه انقلابی را به حاشیه ببرد، گفت: حوزه علت محدثه انقلاب است، همان گونه هم علت مبقیه آن خوهد بود، از این رو عده ای سعی در به حاشیه رفتن حوزه ها دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین برهان قلعه بالایی، چهارشنبه شب، در جمع روحانیون و طلاب کرمانشاهی، اظهار داشت: در علم جامعه شناسی، وقتی یک انقلاب شکل می گیرد، به نقش نهادهای تاثیرگذار در پیدایی و دگرگونی و انقلاب اجتماعی توجه می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه تاکید کرد: تا نهادها و مراکز تأثیرگذار در یک نظام و حکومت، از اصول اولیه خود عدول نکرده باشند، پایایی آن حکومت تضمین شده و سیر رو به جلوی آن ادامه پیدا می کند، اما زمانی که آن نهادهای تاثیرگذار، تاثیرگذاری خود را از دست بدهند یا از اصول اولیه انقلاب خود دست بردارند، آن انقلاب استحاله شده و دوره افول خود را طی خواهند کرد تا جایی که به اصول اولیه انقلاب خود پشت نموده و اصول دیگری که متقابل با اصول اولیه انقلاب است جایگزین آن خواهد شد.

وی افزود: شاید به جرأت بتوان گفت حوزه علمیه شیعه، تاثیرگذارترین نهاد مردمی است که باعث شکل گیری انقلاب عظیم اسلامی در ایران و تقریبا صدور آن به کشورهای شیعه همجوار شده است.

حجت الاسلام قلعه بالایی افزود: همان طور که حوزه علت محدثه انقلاب است، همان گونه هم علت مبقیه آن خوهد بود، اما دست های ناپاکی هم هستند که نمی توانند این علت مبقیه را تحمل کنند و در صدد آسیب زدن به اصول اولیه انقلاب و به حاشیه رفتن حوزه ها می باشند؛ لذا مقام عظمای ولایت با گوشزد نمودن، هدف اصلی انقلاب و اصول اولیه آن، حوزویان را به حفظ کیان و اصول اسلامی ترغیب نموده و هشدارهای لازم برای ماندگاری و پایداری انقلاب، داده اند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: یکی از این هشدارها به حوزه، باقی ماندن بر اصول اولیه انقلاب است که در تعبیر مقام معظم رهبری به حوزه انقلابی تعبیر شده است.

وی با بیان این که تفسیر سخن مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی ماندن حوزه ها، به چند صورت امکان پذیر است، گفت: حوزه چون خاستگاه انقلاب است، باید از انقلاب حمایت و پشتیبانی فکری کند، همان گونه که تاکنون چنین بوده است و حوزویان حمایت های بی دریغ و مثال زدنی را برای بقاء انقلاب عظیم اسلامی به کار برده اند و هر جا احساس خطری نمودند تا پای جان به انقلاب خود خدمت کرده اند.

حجت الاسلام قلعه بالایی تاکید کرد: دومین بحثی که در این راستان می توان به آن اشاره کرد، کوتاه نیامدن از اصول انقلاب است؛ انقلاب دارای اصول ارزشی بسیار زیادی است. ماندگاری انقلاب به ماندگاری این اصول و حاشیه نرفتن این اصول می باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: حوزه با تبین ارزش‌های انقلاب و شناخت آسیب های آن می تواند پایداری مردم را بر اصول انقلاب تضمین نماید؛ پس باید تمام توان خود را به کار برد تا اصول اولیه انقلاب را خوب برای مردم تبیین کرده و همچنین جلوی انحرافات از این ارزش‌ها را گرفت و مفاسد آن را به گوش مردم رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha