شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ همایش ملی «جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی(ره)»

حوزه/ مراسم افتتاحیه همایش ملی «جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی(ره)» در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم افتتاحیه همایش ملی جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی(ره) صبح امروز با حضور آیت الله فیاضی رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی، حجج اسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران، زیبایی نژاد رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده، اساتید و طلاب در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیات قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده به تبیین گام های علامه طباطبایی در مسیر نظریه پردازی موضوع زن و خانواده پرداخت.

در ادامه فریبا علاسوند دبیر علمی همایش به ارائه گزارشی از تعداد مقالات و آثار پرداخت.

سپس آیت الله فیاضی رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با موضوع «استدلال به روش تفسیری قرآن به قرآن» سخنرانی کرد.   

خاطرنشان می شود در ادامه نشست های تخصصی علوم اجتماعی، تفسیری تاریخی، فلسفی کلامی و فقهی حقوقی برگزار می شود و اندیشمندان حوزه و دانشگاه به ارائه مقالات خود می پردازند.

لازم به ذکر است :میزگرد اختتامیه همایش ملی جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی عصر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، علیرضا شجاعی زند و محمدتقی کرمی در موضع تعامل الهیات و نظریه پردازی در مطالعات جنسیت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha