چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حوزه علمیه اردکان

حوزه / حدود دو ماهی است مراجعه کنندگان دفتر امام جمعه اردکان با فضایی جدید روبه‌رو می شوند، مکانی که برای بسیاری از مردم اردکان آشنا و دلنواز و پر خاطره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، مراجعه کنندگان دفتر امام جمعه خواه ناخواه از کوچه پس کوچه هایی عبور می‌کنند که محل رفت و امد بزرگانی چون آیت الله حاج ملامحمد حایری، آیت الله خاتمی و آیت الله بهجتی بوده است.

حدود دو ماهی است مراجعه کنندگان دفتر امام جمعه اردکان با فضایی جدید روبه‌رو می شوند، مکانی که برای بسیاری از مردم اردکان آشنا و دلنواز و پر خاطره است.

دیوارهای آجرنمای قدیمی آن گویا با آدمی حرف می زند و از تاریخ زندگی و خاطرات گذشتگان سخن می‌گوید. وجود باغچه ای کوچک با دو درخت سرسبز و با نشاط، جذابیت و طراوت این مکان سربسته را مضاعف کرده است.

وجود این مکان در کوچه پس کوچه های بافت قدیم بر دلنشینی این مکان افزوده و با قرار گرفتن روبه‌روی مسجد قرائت خانه که محل تجمع انقلابیون و تشکیل جلسات با روحانیون و آیت الله خاتمی بوده واگو کننده بخشی از حوادث قبل از انقلاب است.

مراجعه کنندگان دفتر امام جمعه خواه ناخواه از کوچه پس کوچه هایی عبور می‌کنند که محل رفت و آمد بزرگانی چون آیت الله حاج ملامحمد حائری، آیت الله خاتمی، آیت الله بهجتی و برخی دیگر از بزرگان بوده است.

بر دیوارهای کاه گلی و گاه آجری کوچه ها تابلوهای میراث فرهنگی در معرفی و آدرس دهی اماکن تاریخی و فرهنگی بافت قدیم مشاهده می شود که از فرهنگ غنی و پر افتخار مردمان کویری و علم و عالم دوست این آب و خاک حکایت می‌کند.

تصویر بزرگ امام(ره) و رهبری و در کنارش عکس زیبای دو امام جمعه فقید و محبوب اردکان آیت الله خاتمی و آیت الله بهجتی از ابتدای ورود به دفتر امام جمعه جلوه گری می‌کند و فکر و ذکر ولایت و امامت را بر هر مراجعه کننده ای تداعی می نماید.

مردم خونگرم و ولایی اردکان خوب به یاد دارند که در این مکان آیت الله خاتمی نشست و برخاست داشت و به حل و فصل مشکلات مردم و شهر می پرداخت. برخی با دیدن این مکان تکه کلامی از ایشان نقل نموده و یا خاطره ای تداعی شده از آن سالها تعریف می‌کنند.

همچنین یاد جلسات امام جمعه فقید آیت الله بهجتی شفق زنده می‌شود و تصویر چهره آن بزرگوار و اخوی خوش اخلاقشان مرحوم حاج شیخ علی و روحانیان خوش مشرب و دوست داشتنی از جمله مرحوم حاج سید مهدی و حاج سید علی در خاطره ها تداعی میشود که با چه صفا و لبخندی در این محل می نشستند و با مردم و مسولان و دیگر روحانیون خوش و بش می کردند و جلسات متعدد ترتیب می دادند

کوتاه سخن، این ساختمان پر از خاطره است و بخشی از رویدادهای مهم تاریخ معاصر اردکان در آن رخ داده است.

احیای این مکان و انتقال دفتر امام جمعه، تقریبا رضایت روحانیون و مردم عالم دوست اردکان را به دنبال داشته و اقدامی قابل تقدیر به شمار می آید که از امام جمعه جوان و مردمی بابت این اقدام حسنه تشکر می‌شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha