جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه پیام رسانی مرز نمی شناسد، بیان داشت: رسالت یک روحانی و حوزه انقلابی این است که در هر مکانی که به ابلاغ پیام یا دفاع عقلانی منطقی و علمی نیاز است، حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، امروز در نخستین همایش «فضای مجازی، اندیشه و عمل»، در سرای قلم مشهد که به همت دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از  رسالت های حوزه انقلابی، عمل به وظیفه در هر زمان و هرمکان است، خاطر نشان کرد: هر زمان، هر مکان و هر کجا که در فضای مجازی به پیام رسانی و دفاع از مکتب زندگی ساز اسلام نیاز باشد، روحانیت و حوزه انقلابی وظیفه حضور دارد.

وی به فعالیت حوزه انقلابی در عرصه فضای مجازی پرداخت و گفت: حضور در هر زمان و مکان، الزامات و بایستگی های حوزه، جامعیت و روزآمدی و  حرکت تحولی، چهار ضلع و ابعاد حوزه انقلابی در عرصه فضای مجازی است.

بایسته های حوزه انقلابی

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه پیام رسانی مرز نمی شناسد، بیان داشت: رسالت یک روحانی و حوزه انقلابی این است که در هر مکانی که به ابلاغ پیام یا دفاع عقلانی منطقی و علمی نیاز است، حضور داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه به بحث الزامات حوزه انقلابی  پرداخت و گفت: تکیه به اصول انقلاب و انقلابی گری، حرکت تحولی و دگرگون ساز، آینده نگر و آینده گشا، از الزامات و بایسته های حوزه انقلابی است.

وی با بیان اینکه امروزه تغییر در دنیا به صورت لحظه ای است، خاطر نشان کرد: یک امر یا اتفاق کهنه و نو را دیگر نباید با مقیاس قرن و سال محاسبه کنیم، بلکه با امروز و دیروز سنجیده می شود و  به همین علت کارهایی که امروز انجام می دهیم، همواره باید از دیروز قوت داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر پاسخگو و تحول آفرین بودن حوزه انقلابی، ابراز داشت: اگر امروز حوزه انقلابی با حرکت های جهانی و دوشادوش مقتضیات جهان حرکت کند باز هم کم است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه باید در فضای مجازی «قاعد» گونه حرکت کرد، خاطر نشان کرد: باید در این فضا مرعوب نشویم و با دغدغه انجام کار و حرکت، فعالیت های موثری را داشته باشیم.

حرکت ها و فعالیت ها، گروهی انجام شود

وی، جامعیت، روزآمدی و کارآمدی را از دیگر بایسته های حوزه انقلابی برشمرد و گفت: امروز دیگر حرکت های تک بعدی پاسخگوی نیازهای تبلیغ، آموزش و پژوهش در هر جا، هر مکان و در هر فضا کافی نیست و باید حرکت های تک بعدی و فردی به حرکت های گروهی و سلیقه های جمعی تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر اینکه نباید در حرکت های انقلابی فقط به موانع اندیشید و سست بود، گفت: با توجه به مقتضیات زمان و توان لازم، باید با مجهز شدن به دانش و مهارت لازم از شیوه های متفاوت در فضای مجازی استفاده کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به قلمرو کاری وسیع در فضای مجازی، خاطر نشان کرد: باید در همه زمینه های فعالیت حوزوی در فضای حقیقی، بتوانیم در فضای مجازی نیز حرفی برای گفتنی داشته باشیم.

وی در پایان با دعوت از سی هزار طلبه خراسانی برای فعالیت و حضور در عرصه فضای مجازی، یادآور شد: حوزویان، سربازان جهاد مقدس و جنگ نرم هستند که باید با فعالیت در فضای مجازی و همسو با اسلام و نظام اسلامی در قالب حرکت بسیجی و جهادی پاسخگوی نیاز جامعه باشند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha