جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: ورود علامه طباطبایی(ره) به بحث جنسیت و تبیین نظر قرآن کریم در مورد این مسئله، موجب آشنایی با مبانی اصیل اسلامی در رابطه با این موضوع شده که بسیار حائزاهمیت، شاخص و راهگشا می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در حاشیه همایش ملی «جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی(ره)» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: جنسیت یکی از مسائل تعیین کننده و مهم در بحث های مرتبط با مسائل زنان و خانواده در عرصه خانواده و جامعه است و امروز در همه مسائل زندگی با این موضوع مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی یکی از اندیشمندان نظریه پردازی است که سهم بسیار بزرگی در تولید اندیشه دینی در تاریخ معاصر ما دارد، گفت: ایشان علاوه بر اینکه در علوم و فنون مختلف صاحب نظر و علامه بودند، کتاب ارزشمند المیزان را در حوزه تفسیر به یادگار گذاشتند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ابداعات کم نظیری داشت و یک تحول عظیمی را در قرن اخیر در عرصه تفسیر و مبانی تفسیری در حوزه های علمیه ایجاد کردند.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: ورود علامه طباطبایی(ره) به بحث جنسیت و تبیین نظر قرآن کریم در مورد این مسئله، موجب آشنایی با مبانی اصیل اسلامی در رابطه با این موضوع شده که بسیار حائزاهمیت، شاخص و راهگشا می باشد.

انتهای پیام/313/33  

      

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha