جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سریال آرام می گیریم

حوزه/ سریال آرام می‌گیریم، تلاش می‌‎کند به طور واقع بینانه زندگی یک خانواده ایرانی و مشکلات جامعه اسلامی را بیان کرده و به دنبال الگوی اسلامی ایرانی برای برون رفت، باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» فیلم اجتماعی - خانوادگی "آرام می گیریم" از معدود مجموعه های ارزشی، پیام‌دار و هدفمند رسانه ملی است که می خواهد با بیان برخی مشکلات و معضلات جامعه، در کنار طرح ایده‌آل ها و آرمان‌ها از میان خانواده های کنونی، راهی برای نمایش زندگی اسلامی-ایرانی بگشاید.

این مجموعه که به آرامی و جذابیت مخاطب پسند آغاز شد؛ از نوشته های مشترک سهرابی و مصطفوی است."آرم می گیریم" از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون بهره گرفته و به ارائه گوشه هایی از مشکلات یک خانواده در حال فرسایش می پردازد.

این سریال به نوعی داستان اجتماعی پدر سالاری را در قالب امروزین، همراه با نوآوری به تحلیل نشسته است؛ در مجموعه آرام می‌گیریم که از ویژگی هایی چون داستان پرداخت شده و داستانک های آشنا، شخصیت های ملموس و باور پذیر شکل یافته، مخاطب با همدلی و همراهی با کارکترها، مسیر زندگی آنها را گام به گام تعقیب می کند. از جمله خصوصیات این سریال پرداخت به مناسبات انسان‌ها در چارچوب زندگی سنتی و مدرنیته است که سبب شده کشکمش ها و چالش های این دو به درستی تصویر شود.

*مناسب‌ترین سریال ارزشی رسانه ملی

از نکات بارز "آرام می گیریم" پرداخت شخصیت هایی است که برای نخستین بار در یک اثر ارزشی و هنجاروار تلویزیونی، در حد باورپذیری به آنها پرداخته شده، یکی از کارکترهای اصلی این مجموعه که نقشی بارز و شاخص در میان خانواده پدر سالار دارد و در راه بقای مناسبات و پیوندهای خانوادگی نقشی تاثیرگذار ایفا می کند، کارکتری نظامی به نام سردار عباس است که در ماندگاری خانواده و برون رفت آنها از مشکلات اعضای خانواده را یاری می کند؛ مجموعه "آرام می گیریم" به طور کلی امتیازهای موضوعی، انطباق با فرهنگ جامعه و انتقال و پاسداشت اهداف و آرمان‌های اجتماعی و همچنین تکیه بر حس و اشاعه ارزش ها و تلاش برای ارائه چهره ای مطلوب از زندگی ایرانی - اسلامی توانست در ردیف مناسب ترین مجموعه های موضوعی و ارزشی رسانه ملی قرار گیرد.

*به تصویر کشیدن آرمان های اسلامی-ایرانی

در واقع نویسنده و کارگردان سریال با خلق کارکتر و شخصیت سردار سپاه که نمونه یک انسان وارسته و پایبندی ارزش ها است و از طریق نمایش گفته ها و عملکردهای وی، به درستی نمایانگر تاثیر شخصیت ها و ارزش های انسانی در رشد و تعالی زندگی جامعه بوده و در این خصوص توانسته به طور درست و مناسب، تاثیرگذاری ارزش ها در اصلاح انسان‌ها و ساختن زندگی  آرمانی ایرانی - اسلامی را به تصویر بکشد.

درباره کارگردانی این مجموعه نیز باید بگویم با آنکه "آرام می گیریم" اولین مجموعه تلویزیونی سهرابی است، اما هنوز تا رسیدن به اثری مطلوب و استاندارد فاصله دارد؛ به عبارت دیگر در این مجموعه هنوز قواعد تصویرسازی تلویزیونی به صورت کامل لحاظ نشده؛ با این همه تصویرسازی مناسب از نوشته مصطفوی و کارگردان فضاسازی و هدایت خوب بازی‌ها، نشان دهنده توانایی در خصوص آثار تلویزیونی و سینمایی است.

درباره جذب تماشاگر "آرام می گیریم" هم می بایست گفت؛ به دلیل نگاه عوامل سریال به موضوعات و مضامین آشنای زندگی خانواده ها و نسل جوان، توانسته با نظرها و باورهای عمومی مخاطب همسو شده و مورد توجه قرار گیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha