جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری

حوزه/ کارشنا س مذهبی گفت: انسان خدامحور از تهدیدات نظامی دشمن و تحریم نمی ترسد؛ امروز اگر مشکلی در هر جای مملکت وجود دارد به این دلیل است که خدا در زندگی ما کمرنگ شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، عصر امروز  در مراسم سی امین سالگرد شهید حسین خرازی اظهار کرد: ما اسم خدا را می گوییم و می شنویم، اما شهدا با غیر خدا معامله نکردند و بر همین اساس بود که شهید خرازی می گفت «هر چه می کشیم از نافرمانی خداست».

وی با بیان اینکه شاید ما در لحظه خطر یاد خدا می افتیم، اما شهدا در همه عمر خدا را چشیدند، افزود: نماز شب و سجده های طولانی در جبهه ها بسیار دیده می شد، چرا که در این لحظه ها انسان خدا را بهتر می چشد و این مسائل در زندگی شهید خرازی، شهید کاظمی و دیگر شهدا بود؛ هر کس که خدا را بچشد دیگر از تهدیدات اقتصادی نمی ترسد چراکه می داند همه ذخایر زمین و آسمان از خداست و خدا روزی دهنده است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: انسان خدامحور از تهدیدات نظامی دشمن و تحریم نمی ترسد؛ امروز اگر مشکلی در هر جای مملکت وجود دارد به این دلیل است که خدا در زندگی ما کمرنگ شده است.

وی ادامه داد: شهدا ماهیانه دو هزار و 400 تومان حقوق می گرفتند و نیمی از آن را انفاق می کردند؛ امروز برخی مادران خدا را به فرزندانشان نمی چشانند و هرکه می خواهد به مقام شهدا برسد، باید خدا را بچشد؛ کسی که خدا را بچشد زمانی که فرمان جهاد داده شود به جبهه می شتابد، اما کسی که دنیا را چشیده باشد دنیا را رها نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اشاره کرد: شهدا در کنار خدا اهل بیت (ع) را هم چشیدند و عملیات ها با روضه جلو می رفت؛ شهید برونسی وقتی میان میدان گیر می کرد متوسل به حضرت زهرا(ع) می شد؛ همچنین شهدا قیامت را هم چشیده بودند و قیامت را نزدیک می دیدند.

وی به خواهران توصیه کرد که حیا و عفت از شهادت والاتر است، ابراز کرد: در قیامت هر شر و خیری در نزد خدا محاسبه می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha