جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبک زندگی فاطمی

حوزه/ استاد حوزه با بیان این که باید در جهت کسب معارف معنوی و بکارگیری سیره و منش زندگانی حضرت زهرا(س) قدم برداریم، گفت: آموزه های فاطمی را در زندگی مان بکار گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام بابایی از اساتید حوزه، در نشست اخلاقی معرفت فاطمی که در مدرسه علمیه خواهران بنت الرسول(ص) شهرستان الشتر استان لرستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به مقام والای حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت:  زندگانی آن بانوی بزرگوار در ابعاد مختلف عبادی، سیاسی، همسر داری، تربیت فرزند و...، برای زنان مسلمان الگو است.

وی ادامه داد: باید در جهت کسب معارف معنوی و بکارگیری سیره و منش زندگانی حضرت زهرا(س) قدم برداشته و آموزه های فاطمی را در زندگی مان بکار گیریم.

این استاد حوزه با اشاره به احادیث و روایات رسیده از اهل بیت(ع) در خصوص شخصیت والای سیده زنان عالم حضرت صدیقه طاهره(س)، بیان داشت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، در معرفی خود به دیگران، خود را از نسل بانوی نمونه اسلام معرفی می کردند.

ضرورت مطالعه زندگانی حضرت زهرا(س)

خانم قنبری، مدیر مدرسه علمیه خواهران بنت الرسول(ص) الشتر نیز در این نشست گفت: زنان مسلمان باید با الگوگیری از سیره معنوی و عرفانی زندگانی بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا(س) در راستای تربیت نسلی مومن، ولایی و انقلابی تلاش نمایند.

وی افزود: بانوان مسلمان می توانند با پیروی از سبک زندگی فاطمی، در جهت استحکام روابط خانوادگی خود و اجتماع کوشا باشند.

 قنبری بر ضرورت مطالعه و تامل در ابعاد مختلف زندگانی حضرت زهرا(س) تأکید و طلاب را به بهره گیری از روش زندگانی آن بانوی بزرگ، برای تهذیب نفس و الگوگیری برای دختران جوان جامعه دعوت کرد.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha