جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسن روحانی - امام جمعه بابل

حوزه/ امام جمعه شهرستان بابل بابیان این که روحانیت بیمه کننده جامعه اسلامی است افزود: این نقش درصورتی علمی می شود که به عملکرد وتوانایی خود باور واعتقاد داشته باشیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بعد ازظهرامروز در گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان بابلی حوزه علمیه قم که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفاء درقم  برگزار شد رسالت روحانیت را در شرایط کنون بسیار سنگین دانست و برهم افزایی و هم فکری بیشتر برای حل مشکلات فرهنگی، اعتقادی وپاسخ گویی به شبهات تاکید کرد.

امام جمعه شهرستان بابل بابیان اینکه روحانیت هر موقع در صحنه حضور جدی داشته توانسته برمشکلات پیروز شود، عنوان کرد: مهمترین سرمایه روحانیت، نقش آفرینی و وحدت در برابر مشکلات است. اگر وحدت و هم فکری همانند گذشته تقویت یابد، قطعا می توان شاهد تاثیر گذاری بیشتربود.

وی با تاکید براین که متاسفانه آمار مشکلات فرهنگی،در مناطق ساحلی استان مازندران بسیار نگران کننده است، اظهار داشت: باید در چنیین شرایطی نقش تبلیغی روحانیت هم پررنگ تر شود. اگر روحانیت همانند گذشته ایفاء نقش نکند و تلاش اثر گذار انجام ندهد، قطعا باید شاهد اوضاع بدتر از این باشیم. 

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل بابیان اینکه روحانیت بیمه کننده جامعه اسلامی است افزود: این نقش درصورتی علمی می شود که به عملکرد وتوانایی خود باور و اعتقاد داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با ائمه جمعه اشاره داشت و افزود: انتظار رهبر انقلاب از ائمه جمعه و گروهای تبلیغی فعال،  بسیار ویژه است و حتی تعبیرایشان این است« کانون های فرهنگی برای تاثیر گذاری بیشتر لازم است به صورت جبهه ای و قرار گاهی عمل کنند».  

امام جمعه  بابل افزود: اگر همه گروهای تبلیغی و فعالان درعرصه فرهنگی بتوانند به صورت قرار گاهی عمل کنند و به تبلیغ و ترویج دین بپردازند قطعا می توان شاهد اثر گذاری بیشتر و دو چندان بود.

وی عنوان کرد: روحانیت نقش موثری در گذشته داشته ومهمترین تاثیر آن وحدت، هم فکری و فعالیت گروهی و جبهه ای بود، در شرایط فعلی هم اگر می خواهیم به موفقیت برسیم به تعبیر رهبر انقلاب لازم است جهادی و گروهی عمل کنیم.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص)  از بعضی گروهای جهادی مانند گروه ولایت درنشر آموزه های دین و مبارزه با انحرافات اخلاقی قدر دانی کرد و افزود: باید این قبیل فعالیت بیشتر شود  تا شاهد اثر گذاری بهتر آن در آینده نزدیک  باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بابیان اینکه باید نقش و حضور گروهای تبلیغ جهادی درمناطق ساحلی بیش از گذشته درمبارزه با انحرافات اخلاقی  شود، عنوان  کرد: اگر می خواهیم این مشکلات از بین برود، باید همه حوزویان احساس مسئولیت کنند و به صورت  جهادی و گروهی  به میدان بیایند و به ایفاء نقش بپردازد.  

امام جمعه شهرستان بابل افزود: اگرحوزه زمان شناس نباشد و به موقع برای حل معضلات وارد عمل نشود، قطعا بعدا افسوس زمان از دست رفته را خواهد کرد که دیگر قابل جبران  هم نخواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha